Απορία για αντικατάσταση του σάπιου flash player της Adobe

Συζήτηση στην κατηγορία 'Εφαρμογές [Ερωτήσεις - Απορίες]' που ξεκίνησε ο χρήστης mikeius666p, 6 Ιουλ 2017.

  1. Χαίρε! To flash player στην τωρινή έκδοση για Linux στο Chromium όχι μόνο είναι βαρύ αλλά και δυσλειτουργικό, καθώς ενώ πριν την αναβάθμιση έπαιζε ομαλά, τώρα κολλάει ασταμάτητα στο dod που παίζω διάφορα παιχνίδια, ενίοτε σταματάει να ανταποκρίνεται (ίσως από εκεί να κολλάει και ο ήχος) και συνεπώς καθυστερεί.
    Ερωτώ, εκτός από το flash player μήπως υπάρχουν μελλοντικά σχέδια να αντικατασταθεί αυτή η σάπια τεχνολογία με κάτι πιο αποδοτικό; εκτός από το vulkan api για τα videogames κάποια στιγμή κάτι πρέπει να γίνει και με αυτό πιστεύω. Συν τοις άλλοις, είναι γνωστό και για τα κενά ασφαλείας του.
  2. DarkGoth Παιδί για τις δουλειές του Forum

    ειναι τοσο κλειστος ο κωδικας του, που ειναι ακατορθωτο, να φτιαχτει κατι αλλο αντιστοιχο ανοιχτο. η μονη σοβαρη προσπαθεια ειναι το gnash, αλλα δεν δουλευει πουθενα εδω και χρονια (στην αρχη καπου ψευτοδουλευε). σαν νεες τεχνολογιες, υπαρχουν οι html5 και css3 που μπορουν ανετα να το αντικαταστησουν, αλλα παραμενει η σαπιλα το φλας απλα γιατι ειναι ευκολο σαν "γλωσσα προγραμματισμου". ο καθε αχρηστος "προγραμματιστης" της σειρας μπορει να φτιαξει μαλακιτσες στο φλας. αλλα λιγοι προγραμματιστες δυστυχως ειναι αξιοι να φτιαξουν καλα πραγματα σε html5/css3

    κανε αυτο που κανω εγω. για τη μια σελιδα μονο που χρειαζομαι φλας, σηκωνω τον εξομοιωτη σε sdl mode (θελει εντολη, αλλα ειναι πανευκολη:... VBoxSDL --startvm "vmname" . και τρεχει σε mode συμβατοτητας 3d acceleration, χωρις να χρειαζεται τα addons). κατεβαζω το φλας, το κανω "εγκατασταση" στο μηρυκαστικο (sic browser), και μπαινω στη σελιδα. οταν τελειωσω οτι εχω να κανω σε εκεινη τη σελιδα, απλα κανω revert τον εξομοιωτη, για να χαθουν ολα τα ιχνη του φλας απομεσα (το ιδιο το φλας, και ολα τα δεδομενα που εχει μαζεψει, με σκοπο να τα ρουφιανεψει στη σαπια adobe)
  3. Καλημέρα Dark! ναι δυστυχώς το html5 μπορώ να το χρησιμοποιώ μόνο στο youtube.Είχα διαβάσει σε ξένο άρθρο ότι το Khronos Group προετοιμάζει μελλοντικά σχέδια προκειμένου (εξού και το vulkan api) να επεκταθεί και στο web.Αλλά μάλλον πρόκειται για φήμες να φανταστώ.Από την στιγμή που δεν γνωρίζετε κάτι σχετικό, τότε το πιθανότερο να μη συνέβη τίποτα από όλα αυτά και η κατάσταση θα παραμείνει ως έχει για πάντα
  4. Soulrain Falls Ο Αντμινιστράτορας

    Δεν είναι μόνο το YouTube. Πολλές σελίδες ανάλογου περιεχομένου το έχουν (π.χ. Vimeo, Dailymotion) ενώ υπάρχουν και παιχνίδια φτιαγμένα με HTML5.

    Δεν είναι φήμες. WebGL το λένε και ήδη έχουν κάποια υποστήριξη για αυτό όλοι οι «μεγάλοι» browsers. Αλλά το WebGL δεν είναι αντικαταστάτης του Flash. Θα δουλεύει γενικότερα με τα γραφικά μιας σελίδας.

    Το θέμα όμως ξέρεις ποιο είναι; Όλα αυτά είναι standards. Είναι καλό να χρησιμοποιούν όλοι τα ίδια, δεν είναι όμως κανένας υποχρεωμένος να το κάνει. Και συνήθως εταιρείες όπως η MS καταλήγουν να μην το κάνουν ή να χρησιμοποιούν δική τους παραλλαγή.
  5. "Σάπιος" δεν είναι ο flash player αλλά ολόκληρη η τεχνολογία του shockwave/flash εξαιτίας της adobe.
    Η τεχνολογία flash αποτελείται από το περιεχόμενο της ιστοσελίδας που βλέπουμε και το flash plugin που εγκαθιστούμε (προαιρετικά κι επειδή το επιλέξαμε) στον περιηγητή που χρησιμοποιούμε. Στο chromium είναι το pepperflash plugin κι αν θέλουμε το απενεργοποιούμε/απεγκαθιστούμε.
    Η τεχνολογία flash ξεκίνησε από την Macromedia, μια κερδοσκοπική εταιρία που εφάρμοζε μια σχετικά έντιμη πολιτική, και ήταν αρχικά μια προσαρμογή στο web του shockwave, μιας τεχνολογίας desktop publishing (μέσω CD/DVD) του προγράμματος "Macromedia Director".
    Αντί του Director δημιούργησαν μια απλουστευμένη παραλλαγή, το flash, που δημιουργούσε αρχεία swf. Τα swf standards είναι ανοιχτού κώδικα και μπορεί κανείς να τα προγραμματίσει με διάφορες γλώσσες προγραμματισμού (π.χ. PHP). Για να τα δεί όμως ο χρήστης, χρειάζεται είτε το flash plugin που υπάρχει μόνο της adobe (εαν τα βλέπει online) είτε κάποιο flash player όπως της adobe ή του gnash. Στη δεύτερη περίπτωση θα πρέπει να έχει κατεβάσει το αρχείο swf για να το διαβάσουν.
    Η adobe στη δεκαετία '00 αγόρασε τη macromedia και μετέτρεψε το flash σε ιό. Στην ουσία το flash plugin είναι ένας ιός που παρακολουθεί τις κινήσεις μας και ελέγχει το σύστημά μας.
    Οταν λες λοιπόν ότι θέλεις να απαλλαγείς από το flash player, εννοείς μάλλον ότι θέλεις να απαλλαγείς από το flash plugin αλλά να μπορείς να βλέπεις τα αρχεία swf μέσω του περιηγητή σου online.

    Αυτό δεν γίνεται. Είτε θα απορρίψεις εντελώς την τεχνολογία flash είτε θα την υποστείς. Γιατί έτσι γουστάρει η adobe. Τι θα της κάνεις;

    DarkGoth: Δεν ισχύει ότι η actionscript (γλώσσα του flash) είναι ευκολότερη από τη html5. Η γλώσσα ξεκίνησε σαν την javascript, με λιγότερες εντολές. Με τον καιρό προστέθηκαν βιβλιοθήκες, η γλώσσα εμπλουτίστηκε με νέα functions και ξεπέρασε σε πολυπλοκότητα τη javascript. Λόγω των παιχνιδιών και των διαδραστικών τους απαιτήσεων, η adobe την έχει εξελίξει ακόμα περισσότερο, με νεότερες εκδόσεις που θυμίζουν περισσότερο τη C ή την java. Η html5/css δεν είναι παρά η javascript που διαχειρίζεται css κλάσεις και html tags.
    Επιπλέον, δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιεί κανείς flash για να δημιουργήσει swf εφαρμογές/παιχνίδια. Τα περισσότερα επαγγελματικά παιχνίδια πλέον γράφονται σε java. Για να παίξει ο χρήστης χρειάζεται το σάπιο plugin όμως.
    Τα παιχνίδια από την άλλη πλευρά μπορεί να είναι "άχρηστα", όμως οι προγραμματιστές που τα φτιάχνουν κάθε άλλο παρά άχρηστοι είναι. Κάπως θα πρέπει να ζήσουν κι αυτοί, και το ελεύθερο λογισμικό δεν προσφέρει άρτο.

    Αν είναι λοιπόν να κατηγορήσουμε κάποιον γι αυτή τη σαπίλα, δεν είναι οι προγραμματιστές swf games αλλά η adobe. Ομως η adobe θα μας απαντήσει ότι εκείνη σαν εταιρία διαθέτει κάποια τεχνολογία και δε μας υποχρεώνει να την επιλέξουμε. Άρα στην πραγματικότητα, οι υπεύθυνοι είμαστε όλοι εμείς που χρησιμοποιούμε flash plugin. Ή μήπως όχι;

    Αντικαταστάτες της τεχνολογίας flash δεν υπάρχουν. Τουλάχιστον με αξιώσεις. Κι όταν ο λόγος πάει στην πονεμένη ιστορία του server flash generator (δεν υπάρχει σοβαρός ανταγωνιστής του προιόντος της adobe ούτε εκεί), τότε φαίνεται πόσο εύστοχη ήταν η αγορά της macromedia από την adobe, παρόλο που υπήρχαν παράπονα για το flash από τότε.

    Θελουμε-δε θέλουμε, θα φάμε το σάπιο flash στη μάπα για πολλά χρόνια ακόμα, επειδή μιλάμε για μια καλή ιδέα (της macromedia) που άλλαξε την όψη του web και βρήκε ανταπόκριση.
    Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Αντί να αντικαταστήσουμε το flash, καλύτερα να βρούμε ένα τρόπο να το ξεπεράσουμε. Μια καλύτερη τεχνολογία που να καλύπτει τις ανάγκες που δημιούργησε η flash τεχνολογία και να κάνει πολλά περισσότερα.
    Αλλά αν είναι να βγεί από κερδοσκοπικές εταιρίες, είναι σίγουρο ότι κι αυτή θα έχει την τύχη του flash. Μόνο με συλλογική προσπάθεια, πολλή φαντασία και ανιδιοτέλεια θα μπορούσε να γίνει κάτι, όχι ανάλογο αλλά καλύτερο, και να παραμείνει τέτοιο.

    Υ.Γ. Για την ιστορία, η τεχνολογία flash είναι αντικαταστάτης μιας φιλότιμης προσπάθειας για web rich media από τη java: Τα java applets. Το flash ήταν καλύτερο και εκτόπισε τα applets. Κάπως έτσι μπορεί να εκτοπιστεί και το flash.

    Υ.Γ.1 Ανάλογη τεχνολογία με το σάπιο flash είναι και το steam που αρκετοί χρήστες linux καλοδέχτηκαν για να παίζουν παιχνίδια (κι εγώ ανάμεσά τους). Αντί για plugin στον browser κάνεις εγκατάσταση του steam στο σύστημα κι έτσι μπορείς να εκτελέσεις έναντι πληρωμής (ή μη) κλειστό λογισμικό παιχνιδιών. Και το steam έχει ανάλογη συμπεριφορά "ιού" διαχειριζόμενο πόρους του συστήματός μας σύμφωνα με τις εντολές ΚΛΕΙΣΤΟΥ λογισμικού κάποιου τρίτου (της εταιρίας που βγάζει τα παιχνίδια). Αυτό δεν είναι σάπιο;