Κινέζικο «ιπτάμενο» λεωφορείο και άλλες μουφιές;

Συζήτηση στην κατηγορία 'Γενικά Τεχνολογικά θέματα' που ξεκίνησε ο χρήστης DarkGoth, 31 Αυγ 2017.

  1. DarkGoth Παιδί για τις δουλειές του Forum

    χαζολογωντας τζαμπα στο ιντερνετς, επεσε το «ματι» μου σε μια κινεζια «ιπταμενο» λεωφορειο και σε ενα hyperloop (υπογειος-μετρο με σηραγγες υπο κενο). το λεωφορειο λενε οτι κινειται με κατι μαγνητες, η, κατι τετοιο, και αποκατω του υποτιθεται οτι περνανε τα αυτοκινητα-φορτηγα, κλπ. εμφανισιακα φαινεται εντυπωσιακο, αλλα υπαρχουν καποιες προφανεις αστοχιες:...

    σε γεφυρες που ειναι ανομοιομορφο το εδαφος και με κλιση (που απαραιτητα θελεις προσφυση με το εδαφος και επαρκη τριβη για να κινηθεις) πως υποτιθεται οτι κινειται;

    σε κομβους, οταν καποιο αυτοκινητο θελει να στριψει, ενω το λεωφορειο συνεχιζει ευθεια (αλλα και το αντιστροφο), τι γινεται;

    αν συμβει κατι σε καποιο αυτοκινητο τη στιγμη που βρισκεται εκει αποκατω (να χρειαστει να κανει στην ακρη του δρομου, να συμβει καποιο ψιλοτρακαρισμα, κλπ), θα παρει η μπαλα και το λεοφωρειο, και τα υπολοιπα αυτοκινητα αποκατω του;

    αν καποιο οχημα ειναι πιο ψηλο απο το ανοιγμα του λεωφορειου, τι γινεται αν θελει να προσπερασει, η, αν το λεωφορειο θελει να προσπερασει το οχημα; (το λεωφορειο πιανει το πλατος δρομου, οπως το δειχνουν σε φωτογραφιες)

    και στην ιδια «συχνοτητα» κινειται και το λεγομενο «hyperloop». εμφανισιακα εντυπωσιακο, υποτιθεται οτι ειναι υπογειος-μετρο (με την ιδια αρχη κινησης με το λεωφορειο, πανω σε μαγνητες) που αποτελειται απο σηραγγα υπο κενο (και καλα μικροτερη αντισταση αερα, μεγαλυτερες ταχυτητες, μικροτερη καταναλωση ενεργειας), και οι επιβατες ταξιδευουν μεσα σε αεροστεγεις καψουλες (για να μην ψοφησουν λογω του κενου):...

    πως σκ@τ@ δημιουργεις κενο σε τετοιες αποστασεις, σε λογικο χρονο, και με λογικη καταναλωση ενεργειας; (αντλιες κενου να δουλευουν για τοσο ογκο αερα, επι ποσο χρονο, ειναι εξαιρετικα ενεργοβορες, πολυ παραπανω απο εναν κλασσικο συρμο μετρο)

    πως εξασφαλιζεις οτι η κατασκευη δεν θα καταρευσει απο την υποπιεση; και αν καταρρευσει, πως εξασφαλιζεις την ασφαλεια ολων των επιβατων; (γιατι λογικα θα «σπασει» το κενο σε ολο το συστημα, οποτε κινδυνευουν ολοι, απο την κυριολεκτικα εκρηκτικη εισοδο του αερα στη σηραγγα)

    αν συμβει κατι σε καποιον επιβατη, η, σε καποια εκτακτη αναγκη (π.χ. ενδεχομενη «τρομοκρατικη επιθεση»), πως σκ@τ@ θα βγαλεις αποκειμεσα τους επιβατες, πριν δουν τα ραδικια αναποδα; (πες οτι υπαρχει ρηξη σε μια καψουλα, οποτε λογω κενου στη σηραγγα θα φυγει ολος ο αερας απομεσα. πανε οι επιβατες)

    και τα 2 αυτα (ιπταμενο λεωφορειο και hyperloop), αν βαλετε βιντεακια στο youtube δειχνουν παρα πολλα fails, που πολλες φορες προκαλουν πολλα γελια. δεν θα με παραξενευε, αν ηταν kickstarter farts και τα 2, γιατι εκειμεσα βρισκεις πολλη τετοια μουφια, που αγγιζουν το οριο της απατης.
  2. Soulrain Falls Ο Αντμινιστράτορας

    Το Hyperloop One (λογικά γι' αυτό λες) είναι του Elon Musk, ο οποίος δεν έχει ανάγκη από λεφτά. Σαν τεχνολογία είναι πρωτοποριακή αλλά ταυτόχρονα βασίζεται στις ίδιες αρχές με τους πνευματικούς σωλήνες που χρησιμοποιούνταν μια φορά κι έναν καιρό. Το αν θα είναι αποτελεσματική και ασφαλής, θα το δούμε αν κι εφόσον αρχίσει να χρησιμοποιείται μαζικά. Μπορεί στο μέλλον να βολτάρουμε έτσι, μπορεί και να αποτύχει με τραγωδία. Δε θα είναι η πρώτη φορά. Α, είναι και open source.

    Το σούπερ ντούπερ γουάου κινέζικο λεωφορείο αποδείχτηκε πραγματικά «κινέζικο» και απάτη, ενώ έγιναν και συλλήψεις για παράνομη συγκέντρωση κεφαλαίων.

    EDIT: μην ανησυχείς πάντως. Στην Ελλαδάρα είχαμε παραγγείλει βαγόνια για το μετρό που ήταν πιο μεγάλα σε μέγεθος από τις σήραγγες κι έχουμε και το anti-hyperloop μεταφορικό μέσο που λέγεται τραμ. Δεν επηρεαζόμαστε εμείς από τέτοιες εξελίξεις.
  3. DarkGoth Παιδί για τις δουλειές του Forum

    τους πνευματικους σωληνες τους ξερω. αλλα αυτα ηταν πολυ μικροτερα σε μεγεθος, με πολυ μικροτερο βαρος μεταφορας. οταν εχεις μια σωληνα διαμετρου 10εκ, μηκους π.χ. 50μετρων, και θελεις να μεταφερεις ενα πακετο μισου κιλου, π.χ. θελεις πολυ μικροτερες πιεσεις, πολυ πιο μικρο χρονο, κλπ. αν τωρα αυτο το παρεις και το μεγενθυνεις 50 φορες σε διαμετρο και 1000 φορες π.χ. σε μηκος και βαρος οχηματος, θελεις πολυ μεγαλυτερο κενο/πιεση, κατι που το κανει πολυ πιο χρονοβορο και ενεργοβορο (για τη δημιουργια και διατηρηση κενου/πιεσης), πολυ πιο ενεργοβορο και κοστοβορο (πολυ μεγαλυτερος και ακριβοτερος εξοπλισμος) και πολυ πιο επικινδυνο, σε περιπτωση βλαβης (εχεις πολυ μεγαλυτερες δυναμεις απο τον πνευματικο σωληνα).