Ξεκινώντας με την τζαζ

Συζήτηση στην κατηγορία 'Ντοκιμαντέρ - Ταινίες -Μουσική - Βιβλία - Τέχνη' που ξεκίνησε ο χρήστης Χάρης, 10 Ιαν 2014.

  1. Χτές ή προχτές πέθανε ο Paco de Lucia εξηντάρης και κάτι ,πολλοί τζαζίστες μας συνηθίσαν να πατάνε τα 80 πλην
    εξαιρέσεων , λες και είναι να διακρίνονται οι θάνατοι σε ευπρόσδεκτους και μή , τούτος πολύ στο ξαφνικό έκανε
    εμφάνιση . . . . Βέβαια καταχωρώ την πληροφορία σ ενα χώρο με μικρή επισκεψημότητα . . . αλλά λέω αν είναι στη
    μάχη της παγκόσμιας βαρβαρότητας να γύρω σ ένα απειροελάιστο κλικ τον δείκτη προς το μέρος της παγκόσμιας
    ποιότητας. . . . ας κάνω τούτη την καταχώρηση προσθέτοντας ενα CD σε mp3 μορφή του Paco de Lucia εγγεγραμμένο
    το 2005 το οποίο μου στάλθηκε ακριβώς εξ αφορμής τούτου του θανάτου . . .( ΑΠ ΟΤΙ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ
    ΕΠΙΤΡΕΠΤΗ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ )εν πάσει περιπτώσει διατίθεμαι να διαμοιραστώ αυτό το CD αλλα δεν ξέρω αν
    κάτι τέτοιο είναι αποδεκτό ή μη απ το παρόν site . Θεωρώ τις ανταλλαγές μουσικής σε mp3 μορφή πιο ενδειγμένες γιατί ενπεριέχουν και στοιχεία ενημερωτικά για όλους τους συμμετέχοντας μουσικούς και συνήθως σε μορφή jpg εξώφυλλα και εσώφυλλα της συσκευασίας του CD. . . . Εχω την πρόθεση να μοιραστώ τέτοια CD , αν κάποιος κατέχει τη μέθοδο ας
    την υποδείξει

    Felix 27/2/2014

    Συνημμένα Αρχεία:

  2. Χτές ή προχτές πέθανε ο Paco de Lucia εξηντάρης και κάτι ,πολλοί τζαζίστες μας συνηθίσαν να πατάνε τα 80 πλην
    εξαιρέσεων , λες και είναι να διακρίνονται οι θάνατοι σε ευπρόσδεκτους και μή , τούτος πολύ στο ξαφνικό έκανε
    εμφάνιση . . . . Βέβαια καταχωρώ την πληροφορία σ ενα χώρο με μικρή επισκεψημότητα . . . αλλά λέω αν είναι στη
    μάχη της παγκόσμιας βαρβαρότητας να γύρω σ ένα απειροελάιστο κλικ τον δείκτη προς το μέρος της παγκόσμιας
    ποιότητας. . . . ας κάνω τούτη την καταχώρηση προσθέτοντας ενα CD σε mp3 μορφή του Paco de Lucia εγγεγραμμένο
    το 2005 το οποίο μου στάλθηκε ακριβώς εξ αφορμής τούτου του θανάτου . . .( ΑΠ ΟΤΙ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ
    ΕΠΙΤΡΕΠΤΗ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ )εν πάσει περιπτώσει διατίθεμαι να διαμοιραστώ αυτό το CD αλλα δεν ξέρω αν
    κάτι τέτοιο είναι αποδεκτό ή μη απ το παρόν site . Θεωρώ τις ανταλλαγές μουσικής σε mp3 μορφή πιο ενδειγμένες γιατί ενπεριέχουν και στοιχεία ενημερωτικά για όλους τους συμμετέχοντας μουσικούς και συνήθως σε μορφή jpg εξώφυλλα και COVER (2).jpg εσώφυλλα της συσκευασίας του CD. . . . Εχω την πρόθεση να μοιραστώ τέτοια CD , αν κάποιος κατέχει τη μέθοδο ας
    την υποδείξει
  3. Καλησπερα αγαπητε Felix,
    ακολουθοντας την συμβουλη σου εψαξα και ακουσα διαφορες εκτελεσης του SUMMERTIME πριν την τελευταια του Albert Ayler (τον οποιο δεν γνωριζα). ομολογω οτι δεν ενθουσιαστικα, εκτος ισως απο αυτη!


    Και φυσικα αυτη!!!


    Αλλα στο τελος και αφου ακουγα ξανα και ξανα την εκτελεση του κ.Albert Ayler, πιστικα οτι ετσι επρεπε να φτασω σε αυτον..
    Σχετικα με της σκεψη σας θα με βρειτε απωλητα συμφωνο, προσωπικα καπως ετσι μπηκα στον κοσμο του open source, μεσα και απο αυτων εδω τον διαδυκτυακο χωρο, κρυφοκοιταζοντας και κρυφακουγοντας..
    Φιλτατε felix δεν γνωριζω αν ειναι καλυτερο η χειροτερο το να γνωριζεις η οχι την ορθη η την στραβη γνωση, αυτο που γνωριζω ειναι οτι τουλαχιστον ειναι πιο ενδιαφερων..
    Αυτος που (νομιζει οτι..)εχει την γνωση κατεχει, συντηρει, φυλαει..
    Αυτος που δεν την εχει ψαχνει..
    Και για να επανελθω, οπως μεσα απο την κουβεντα μας εμαθα τον Albert Ayler, υπαρχη η προοπτικη και καποιος αλλος να τον μαθη μαζι μου και αυτο ειναι το καλο της κουβεντας μας.
    Το WHAT IS JAZZ δεν το ιδα ακομα, αλλα αρκετη γνωση για σημερα :)

    Καληνυχτιζω με κατι καλο, νομιζω?
  4. Φίλτατε nblack

    Αρχίζω απ το τέλος. . . το κομάτι είναι πολύ ωραίο ,( Contemporary Noise Sextet - πολυ αργότερα είδα το όνομα) αφήνει την αίσθηση μικρής μπάντας κι είναι τουλάχιστον 5 όργανα σαξοφωνο, τρομπέτα, κιθάρα , ντράμς, πιάνο ίσως και δεύτερο σαξόφωνο. . . . σολάρει πρώτα η κιθάρα κι ύστερα το σαξόφωνο. . . ακριβώς το παίξιμο αυτό του σαξόφωνου στο σόλο θυμίζει πολύ έναν διάσημο Αργεντίνο σαξοφωνίστα τον GATO BARBIERI , τη δεκαετία του 70 αυτός με το σαξόφωνο κι OUGO PRATT με τα comics με κάναν ν αγαπήσω την Αργεντινή . . . . ποτέ δεν πήγα σ αυτή τη χώρα , παρ όλα αυτά το ΜΠΟΥΕΝΟΣ ΑΥΡΕΣ είναι η πρωτέυουσα όλων των φανταστικών διηγήσεων που συνήθως μετά το τρίτο ποτό σερβίρω στους συνθαμώνες του BAR

    Πάμε τώρα στο SUMMERTIME , όταν μιλάμε για ELLA FITZERALD και BILLY HOLIDAY η απόλυτη αποδοχή και
    η απέραντη αναγνώριση του καλλιτεχικου μεγαλείου είναι δεδομένα . Ιδιέταιρα η δεύτερη λόγω συνθηκών ζωής θα μπο-
    ρούσε νάναι και κεντρική ηρωίδα του Αισχύλου. . . κι όλη αυτή η απελπισία των δυσχερειών της ζωής συν η επίδραση
    των ναρκωτικών άφησαν κάτι το τραγικό στη φωνή της . . . .τη βλέπεις σε λήψεις της εποχής να τραγουδάει τους στίχους
    των τραγουδιών. . . σχεδόν μηχανικά. . . κι απ όλη την εκφορά της να βγαίνει (παρα τον ερωτικής αίσθησης στίχο ) μια
    πίκρα μια απελπισία για την αδικία της ζωής για τις φυλετικες διακρίσεις για το τραχύ κλίμα της επιβίωσης των μαύρων
    εκείνης της εποχής . . . Η ELLA FITZERAND είναι πολύ μεταγενέστερη της BILLY HOLIDAY έζησε λοιπόν σε συνθήκες
    μικρότερης σκληρότητας.

    Πάμε τώρα στον Albert Ayler. . . ειλικρινά ποτέ δεν ασχολήθηκα με το βιογραφικό του . . μπορώ να πω χοντρικα ότι
    είναι ίσως σύγχρονος της Εlla Fitzerald. . . . θα προσπαθήσω να εξηγήσω την προτίμησή μου στην εκτέλεση του Summertime
    αυτού του τύπου με την ακόλουθη σειρά συλλογισμών

    Κατ αρχάς φίλε nmblack ο Felix ( πούναι το όνομα του γάτου μου) δεν είναι κάποιος τύπος ιστορικός ή ερευνητής
    ή ότι άλλο που σημαίνει αραλίκι άνεση ακριβά hoby και τα συναφή. . . . γίνεται μάχη κάθε μήνα να συμπληρωθεί το
    νοίκι . . . και δεν μάρεσε πού έκανα αυτό το σχόλιο κάνοντας μια τοποθέτηση για τον εαυτό μου που τον κατατάσσει
    σε χαμηλου οικονομικού προφίλ ομάδα. . . όχι γιατί αυτό δεν είναι αλήθεια . . . αλλά γιατί τέτοιες αλήθειες δεν έχει
    νόημα να τονίζονται σ έναν διάλογο για μουσική αλλά και γιατί δημιουργούν την υποψία πως όποιος κάνει τέτοιες
    δηλώσεις υποδόρια αντιπαθεί κάθε πολίτη που απο σύμπτωση ή απο τύχη βρέθηκε σε ανετότερη οικονομική ομάδα.

    Οχι . . .έκανα τη δήλωση για να τονίσω πως δεν ανήκω σε καμιά ομάδα ερευνητών ή διανουμένων
    Ακου λοιπόν τους παρακάτω συλλογισμούς

    Διαβάζω ένα βιβλίο ένα μυθιστόρημα έστω , όπου ο κεντρικός ήρωας είναι ενεργός πιλότος αερομεταφορικής
    εταιρείας, η ηρωίδα λαική κομμώτρια που κέρδισε σε διαγωνισμό χρωμοσαμπουαν ταξίδι στο Παρίσι. . . Αυτή νοώθει
    κάποια δυσφορία στα κενά και σχεδόν λιποθυμά. . . πρώτες βοήθειες κλπ την επισκέπτεται κι ο πιλότος επειδή μόλις
    έβαλε τον αυτόματο. . αυτή συνέρχεται μεγάλα γαλαζοπράσινα μάτια , ο πιλότος τα παρατηρεί χωρίς να του διαφεύγει
    και το ανθηρό μπούστο. . . την καλει να δεί το πιλοτήριο ( στο σίριαλ που έγινε αργότερα έδώ μπήκαν διαφημίσεις)
    και το μυθιστόρημα συνεχίζεται με αίσιο τέλος το γάμο χωρίς ο συγγραφέας να μας κουράσει με την πιθανότητα αυτοί
    οι δύο να είναι τα χαμένα αδέρφια φτωχής οικογένειας που τα έδοσε για υιιοθεσία για να μπορέσει να μεγαλώσει
    τα υπόλοιπα τέσσερα. . . . . ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΓΡΑΦΗΣ είναι το αγαπημένο των μεγαλοεκδοτών κι όλες αυτές
    οι διανοητικές τοξίνες κατακάθονται στις πτυχές του εγκεφάλου εκατομμυρίων αναγνωστών

    Ενα βιβλίο με ήρωα κάποιον σαν εσένα σαν εμένα ή σαν τον απέναντι δύσκολα συναντάς , αλλα και με γεγονότα
    και συνθήκες τέτοιες όπως τις διαπιστώνει ο καθένας μας . . . δεν θα συναντήσει εύκολα τα πιεστήρια των εκδοτών
    πόσο μάλλον με μια ηρωίδα σαραντάρα μεν αλλά με μια δεκαετία δώρο απ τις κακοτράχαλες συνθήκες επιβίωσης
    και της οποίας ο κόλπος έπαψε πλέον να υγραίνεται παρα τις θωπευτικές προσπάθειες του συμβιούντος συνοδού.

    Τι θέλω να πω αγαπητέ nmblack. . . . . ζούμε κάτω απ τα ωραιοποιητικά πέπλα μιας παγκόσμιας διαδικασίας
    απόκρυψης των ουσιαστικών συντελεστών της ζωής. . . . . αναπνέοντας τα αρωματικά συγκάλυψης μιας παγκόσμιας
    δυσοσμίας. . . . Εγινα υπερβολικός και μελό. . . . όμως συνήθως η ενοχή όλων μας είναι ακριβώς γι αυτά τα οποία
    αποφεύγουμε να μιλήσουμε

    Πάμε τώρα στη Μουσικη το Summertime is an aria composed by George Gershwin for the 1935 opera Porgy and Bess
    λεει στο Internet. . . .Yπάρχει λοιπόν παρτιτούρα και μια πρώτη εκδοχή στο παίξιμό του. . . αυτό το κομμάτι όμως αγαπή-
    θηκε πολυ και έτυχε μεγάλης αποδοχής αλλά και μελλοντικής διασκευής απο μεταγενέστερους μουσικούς και επειδή
    είναι πολύ γνωστό το μουσικό του θέμα κι ο πιό ακατάλληλος ακροατής μπορεί να διαπιστώνει την διαφορετικότητα
    απο εκτέλεση σε εκτέλεση . . . . Χωρίς να είμαι μουσικολόγος επίτρεψέ μου nmblack να πω δυό κουβέντες για
    την έννοια τραγούδι η οποία ξεχυλίζει κατ αρχάς χρόνια προς τα πίσω απ αυτό που κάθε χώρα οναμάζει δημοτικό
    τραγούδι που δημιουργήθηκε απο απλούς ανθρώπους στόμα με στόμα ( να σου χαρίσω και το Γιάννη μου το μαντήλι σου
    γιατι τόχεις λερομένο) ωστόσο απ όταν μπήκε στη μέση η βιομηχανία η υφή του τραγουδιού άλλαξε η βιομηχανία προ-
    σπάθησε να διαμορφώσει το γούστο μας σύμφωνα με τα προιόντα της. ( όπως το χερούλι μιας πόρτας χτυπώντας στον
    τοίχο κάνει με τον καιρό ένα βαθούλωμα ταιριαστό με το σχήμα του) έτσι και η βιομηχανία θέλει να μας ντρεσσάρει στα
    δικά της μέτρα και το κατορθώνει σε μεγάλο βαθμό . . . ,.ΠΩΣ . . . επιβάλλοντας ακουστικά πρότυπα τέτοια που
    η μουσική να μην διεγείρει να μην μας αναστατώνει. . . πιστεύω πως κυριολεκτικά θα προτιμούσε να μας αποκοιμίζει

    Χωρίς πολλά λόγια ότι κάνουν οι εκδότες με την επιλογή θεμάτων κάνουν και οι παραγωγοί μουσικής με την επιλογη
    μουσικών θεμάτων . . . . Προπάντων ΣΕΒΑΣΜΟΣ στα δοκιμασμένα κλισέ. . . και συνεχής και αδιάλειπτη χρήση τους

    Ομως τι έκανε ο Gershwin . . . . έναν συγκερασμό προγενέστερων μαύρων λαικών ακουσμάτων με την επικρατούσα
    δομή και στυλ της μουσικής Οπερας. . . . .και αυτός ο συγκερασμός άρεσε. . . . Τι καλείται να κάνει κάθε ματαγενέστερος
    μουσικός . . .να πατήσει σ ότι προυπήρξε και να το προσαρμόσει στην τρέχουσα οπτική ή αισθητική ή ρεύμα.

    Αυτό έκανε ο ALBERT AYLER πήρε την εκτέλεση του SUMMERTIME του 1935 και την προσάρμοσε στην αισθητική του 1970
    όπου η free Jazz μεσουρανούσε . . . Και τι έγινε με μια διαφορετική εκτέλεση . . . ΣΠΑΕΙ αυτό το σχήμα του πόμολου
    στο μυαλό μας. . . και σιγά σιγα μπορεί να σκεφτούμε ότι δεν υπάρχει μια και μόνο ερμηνεία 'η άποψη για τα πράγματα
    αλλά πάμπολλες . . . όπως οι εκατό και πλέον εκδοχές του Linux σε σχέση με τη μονολιθικότητα των Windows
    Αλλά και η άποψή μας για την κοινωνία μπορεί σιγά σιγά να διαπιστώσει τις παγίδες και τα κλισέ που έχουν φωλιάσει
    ανύποπτα στο μυαλό μας ή που τεχνηέντως έχτισε επι δεκαετίες το σύστημα . . . και μήπως αρχίσουμε να πετάμε σιγά σιγά
    ότι είναι θολό δύσοσμο και βορβορώδες

    Πώ πώ. . . . τέλειωσε και το τρίτο ποτό

    Σ ευχαριστώ nmblack για την ευκαιρία τούτου του μονόλογου, στ αλήθεια έιχα την αίσθηση ότι μιλάμε σε κάποιο bar . . . τόσο που μούρθε να σε σκουντήσω λέγοντας να κλείσεις το παράθυρο γιατί ο καιρός είναι ύποπτος και δεν θάταν σωστό ν αρπάξεις καμιά πούντα

    Πίνω ένα για το δρόμο κι αναχωρώ

    Felix

    ΥΓ. . . . ΤΟ WHAT IS HAZZ παρότι είναι σ Αγγλική γλώσσα είναι πολυ κατατοπιστικό. . . τόλμησέ το δεν θα χάσεις
  5. nmblack

    Eγραψα τα παραπάνω χτες βράδυ . . . τάφησα όμως για σήμερα το πρωί να ελέγξω πιθανά λάθη , κι αφού το έστειλλα
    έψαξα κι άκουσα κι άλλες εκτελέσεις των Contemporary Noise Sextet είναι ενδιαφέρον συγκρότημα , ακούγοντάς τους
    διαπιστώνεις ότι έχουν διδαχτεί απ ότι έχει προηγηθεί απ αυτούς , ακούγοντάς τους ένοιωσα την επίδραση του Keith Jarrett
    των E.S.T. του MILES DAVIS και πάει λέγοντας . Αλλα και μια λεπτομέρεια , είναι Πολωνοί . Αυτή η χώρα είναι σπουδαία
    πολιτιστικά σε πολλούς τομείς ΘΕΑΤΡΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ ΣΙΝΕΜΑ JAZZ. . . . ήταν καλή η επιλογή σου nmblack

    Felix
  6. Για να μη μείνει κενή τούτη η θέση
    EITH JARRETT – THE KOLN CONCERT

    Οκτ. 17 Νυχτερινά no comments
    [IMG]
    Köln Concert
    Κυκλοφόρησε το 1975
    Ηχογραφημένο 24, Ιαν. 1975
    Διάρκεια: 66:05
    Ετικέτα: ECM
    Παραγωγός: Manfred Eicher

    Ο Keith Jarrett (γεννημένος στις 8 του Μάη του 1945) είναι Αμερικανός πιανίστας και συνθέτης που ερμηνεύει τόσο τζαζ και κλασική μουσική. Ξεκίνησε την καριέρα του με τον Art Blakey, και παίζοντας στη συνέχεια με τον Charles Lloyd και τον Miles Davis. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1970, έχει σημειώσει μεγάλη επιτυχία ως πρωταγωνιστής μουσικού συνόλου και ατομικά στη μουσική jazz, fusion jazz και κλασική. Πηγή για τους αυτοσχεδιασμούς του αποτελούν οι παραδόσεις της τζαζ και άλλα είδη, ιδιαίτερα Δυτική κλασική μουσική, gospel, blues, και παραδοσιακή μουσική από όλο τον κόσμο. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1970, η επιτυχία του Jarrett ως μουσικού της τζαζ του επέτρεψε να ακολουθήσει μια παράλληλη καριέρα ως συνθέτη και πιανίστα κλασικής μουσικής, ηχογραφώντας σχεδόν αποκλειστικά για την ECM Records.
    Το Κονσέρτο της Κολωνίας (Köln Concert) είναι μια ηχογραφημένη συναυλία του σύγχρονου πιανίστα της τζαζ Keith Jarrett με σόλο αυτοσχεδιασμούς στο πιάνο που έδωσε στην Όπερα της Κολωνίας στις 24 Ιανανουαρίου του 1975. Παρά τις δύσκολες συνθήκες, υπό τις οποίες δόθηκε η συναυλία τόσο από οργανωτική πλευρά, όσο και από τη φυσική κατάσταση του Keith Jarrett, το αποτέλεσμα είναι μουσικά έξοχο και η ηχογράφηση άψογη. Ένα απάνιο για την εποχή του είδος, που ο πιανίστας επανέλαβε αρκετές φορές στη συνέχεια με επόμενους δίσκους.
    Κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 1975 από την ετικέτα ECM Records με μεγάλη αναγνώριση από τους μουσικοκριτικούς, για να γίνει το καλύτερο σε πωλήσεις σόλο άλμπουμ στην ιστορία της τζαζ, και το all-time best-seller album για πιάνο, με πωλήσεις άνω των 3,5 εκατ. ευρώ. Την εποχή που κυκλοφόρησε και στη χώρα μας είχε γίνει αυτό που λένε must για τους ακροατές της «καλής» μουσικής. Ουσιαστικά αυτός ήταν ο δίσκος με τον οποίο η ECM Records εγκαινίασε την παρουσία της στη χώρα μας, για να αποκτήσει στη συνέχεια μεγάλη φήμη στο μουσικόφιλο κοινό και να μας μυήσει σε ένα ιδιαίτερο μουσικό ύφος σύγχρονης μουσικής με κλασσικότροπα και cool ή avanguard τζαζ στοιχεία με τη γνωριμία μιας πλειάδας εξαιρετικών μουσικών που ενέτασσε στον κατάλογό της.
  7. Aντε και τούτο

    [IMG]


  8. και μια αναφορά στον καλύτερο σαξοφωνίστα δάσκαλο οι παρτιτούρες του με ασκήσεις jazz ακόμη και σήμερα
    είναι must για τους εκκολαπτόμενους μουσικούς


  9. Αντε να κλείσουμε βραδιά πούναι ενα εκρηκτικό κομμάτι του Τσιγκάνου κιθαρίστα με το κομμένο δάχτυλο

  10. Minor Swing μ έχει εξιτάρει πετάω για την ομήγυρη τρείς τέσσερις ακόμα εκτέλεσεις στην τύχη




  11. vas

    ας προσθέσω και εγώ το "βοτσαλάκι" μου με το εκπληκτικό Macedonia του Dusko Gojkovic

  12. Χάρη νομίζω οτι αν ακούσεις αρκετά πράγματα από jazz, σιγά σιγά θα την αγαπήσεις και 'συ. Σίγουρα πολλά πράγματα από Avant garde, cool jazz κ.ο.κ είναι πολύ δύσκολα ακουστικά αλλά να ξέρεις ότι δεν αρέσουν και σε πολλούς μουσικούς της τζάζ. Έγω που άρχισα από Ροκ, ανακάλυψα μετά το blues και σιγά σιγά έφτασα στο να είμαι εραστής της τζαζ χωρίς να αποτείνω φόρο τιμής σε φαινόμενα όπως ας πούμε ο Miles Davis. Με ξεκομπλάρησε ένα φτασμένος αμερικάνος σαξοφωνίστας όταν κατάλαβε οτι ντρεπόμουν να πω οτι δε μου άρεσε ποτέ ο Miles και μου είπε "Αυτός ο μ@@@κας o Miles...και γω δεν τον πάω ούτε σαν άτομο ούτε σαν ήχο." 'Ολοι έχουμε τα γούστα μας και η τζαζ είναι τόσο μεγάλη που μπορείς άφοβα να διαλέξεις αυτό που σ'αρέσει και κανείς δεν έχει δικαίωμα να σε κρίνει γι'αυτό.