Linux μια ιδέα για όλους

Συζήτηση στην κατηγορία 'Γενικά' που ξεκίνησε ο χρήστης asinoro, 31 Οκτ 2017.

  1. asinoro Banned

    Το Linux δεν είναι για αναρχικούς, κομμουνιστές, δεξιούς, αριστερούς, φασίστες, μασίστες, καρατέγκα, μποντιμπίλντερς κλπ. Το Linux είναι για όλον τον κόσμο, είναι το ελεύθερο λογισμικό, είναι το Android, είναι εμπορικές εφαρμογές, είναι οι ρομποτικοί και άλλοι αυτοματισμοί, είναι η εξέλιξη της τεχνολογίας και πόσα άλλα ακόμη.
    Εάν δεν γίνει αυτό αντιληπτό, τότε οι παρωχημένες ιδεολογίες που προσπαθούν να εντάξουν το Linux σαν δικιά τους ιδεολογία, ταυτότητα και όπως αλλιώς λανθασμένα το αντιλαμβάνονται, τότε η απόρριψη και το τέλος είναι κοντά.

    Ο κόσμος αλλάζει ταχύτατα και λόγο αυτής της αλματώδους τεχνολογικής εξέλιξης ότι ιδεολογία γνωρίσαμε ως σήμερα όχι μόνο δοκιμάζεται η αξιοπιστία της αλλά και η διατήρησή της.
    Τα πάντα επανεξετάζονται, νέες ανακαλύψεις και πληροφορίες προστίθενται καθημερινά στην ζωή μας πράγμα που κάνει όλους τους ανθρώπους να βρίσκονται σε κάποιο βαθμό σύγχυσης, ιδιαίτερα αυτούς που μεγάλωσαν σε διαφορετικές εποχές και νοοτροπίες.
    Πάντα η κοινωνική εξέλιξη υστερούσε της τεχνολογικής ιδιαίτερα σήμερα που αυτή η αντίθεση είναι μεγαλύτερη από ποτέ.

    Και στον χώρο του Linux υπάρχει αυτή η αντίθεση όπως και στους άλλους τομείς της ζωής των ανθρώπων, παρόλα αυτά βλέπουμε λόγο της φύσης τους το Linux και το GNU, δεν μπορούν παρά να προχωρούν μπροστά λόγο της εξελικτικής τους ιδιότητας, βλέπουμε και την προσπάθεια σύνθεσης με το Librem 5, όλα στον χώρο της τεχνολογίας βρίσκονται σε μια κατάσταση ανταγωνισμού αλλά ταυτόχρονα σύνθεσης, εφόσον η μια τεχνολογία είναι το υπόβαθρο μιας άλλης.
    Είναι λοιπόν στιγμή για αναθεώρηση ιδεών, ιδεολογιών, και πολύ περισσότερο συμπεριφορών, διότι εάν δεν υπάρχει η προσαρμοστικότητα τότε όπως στα πάντα στην Φύση έρχεται το τέλος .
  2. Το Linux δεν είναι για αναρχικούς, κομμουνιστές,

    Η φιλοσοφία γέννησης και ανάπτυξης είναι ανοικτή, είναι ο εθελοντισμός, η προσφορά, οι κοινότητα, οι κοινότητες, το κοινό, η κοινοκτημοσύνη, το ελεύθερο, το δωρεάν, οι βελτιώσεις, η προσφορά ιδεών, το ελευθεριακό. Το άναρχο υπάρχει εν μέρει λόγω του διαδικτύου, βέβαια δεν υφίσταται ανυπαρξία κεντρικού σημείου (Torvalds & Stallman), η οι βασικές εταιρίες ανάπτυξης. Μεγάλο μέρος αυτής της φιλοσοφίας υπάρχει και στις παραπάνω δύο πολιτικές φιλοσοφίες.

    Το αντίθετο συμβαίνει στο εμπορικό λογισμικό, όπου είναι κλειστό, είναι καθαρά εταιρικό, και έχει σκοπό το κέρδος. Εδώ, υπάρχει και το εμπορικό shareware, διαμοιραστικό τάχα, αλλά το shareware ενεργοποιείται, η έχει διαφημίσεις σαν πόρους. Υπάρχει και το freeware όσο είναι αυτό freeware.

    δεξιούς, αριστερούς, φασίστες, μασίστες, καρατέγκα, μποντιμπίλντερς κλπ. Το Linux είναι για όλον τον κόσμο, είναι το ελεύθερο λογισμικό, είναι το Android, είναι εμπορικές εφαρμογές, είναι οι ρομποτικοί και άλλοι αυτοματισμοί, είναι η εξέλιξη της τεχνολογίας και πόσα άλλα ακόμη.

    Μα δεν είπε κανείς το αντίθετο, πως δεν είναι. Κάλλιστα μπορούνε να το έχουνε οι πάντες, και το ξέρουν. Αλλά αφού αρκετοί σε οργανισμούς η οτιδήποτε δεν το υιοθετούν, έχουν τους λόγους τους.

    Εάν δεν γίνει αυτό αντιληπτό, τότε οι παρωχημένες ιδεολογίες που προσπαθούν να εντάξουν το Linux σαν δικιά τους ιδεολογία, ταυτότητα και όπως αλλιώς λανθασμένα το αντιλαμβάνονται, τότε η απόρριψη και το τέλος είναι κοντά.

    Νομίζω πως το θέμα δεν είναι εκεί, δεν εγείρεται δηλαδή θέμα. Δεν ενοχλούνται ας πούμε κάποιοι δυτικοί, αν οι Κινέζοι έχουν το Kylin σαν εθνικό τους Λ/Σ.

    Λοιπόν κοίτα, και το ξέρεις. Ο ΟΝΝΕΔίτης δεν πρόκειται να μην εγκαταστήσει Linux επειδή το έχει ο ΚΝίτης έτσι; Μην τρελαινόμαστε.

    Ο κόσμος αλλάζει ταχύτατα και λόγο αυτής της αλματώδους τεχνολογικής εξέλιξης ότι ιδεολογία γνωρίσαμε ως σήμερα όχι μόνο δοκιμάζεται η αξιοπιστία της αλλά και η διατήρησή της. Τα πάντα επανεξετάζονται, νέες ανακαλύψεις και πληροφορίες προστίθενται καθημερινά στην ζωή μας πράγμα που κάνει όλους τους ανθρώπους να βρίσκονται σε κάποιο βαθμό σύγχυσης, ιδιαίτερα αυτούς που μεγάλωσαν σε διαφορετικές εποχές και νοοτροπίες.

    Σύγχυσης, η συνειδητής επιλογής. Γιατί θα πρέπει να πάρω ας πούμε επί τούτου smartphone, αφού δεν βρίσκω αυτόν τον τρόπο επικοινωνίας σαν αποτελεσματικό, η γιατί θα πρέπει να μπαίνω στο facebook και το twitter, η να πάρω αμάξι με καταλύτη η A/C με inverter; Δεν ισχύει το energy saving, είναι μύθος. Γιατί αν δεν με βολεύει να βάλω touch screen;

    Γιατί ο ψαγμένος χαιφιντελίστας παίζει βινύλια και όχι cd, γιατί ο μερακλής κιθαρίστας έχει τον λαμπάτο Μάρσαλ ενισχυτή; Γιατί η Βέσπα ήταν καλύτερη από σημερινές μοτοσυκλέτες; Γιατί παλιότερα παιχνίδια ήταν καλύτερα σε σενάριο σε σχέση με σημερινές μάπες, η γιατί ο παιχνιδάς θα πρέπει να βάλει σώνει και καλά virtual κάσκα, και όχι να είναι ρομάντζας παιχνιδάς κλασσικής εποχής;

    Γιατί να βλέπει κανείς τα τεχνο βρωμοκανάλια, και όχι το κλασσικό σινεμά; Γιατί να ακούς στο ραδιόφωνο τα σκατό FM και όχι να περνάς ρομαντικές νύχτες με μεσαία και Καζαντζίδη, η βραχέα με Ράδιο Μόσχα, Ράδιο Ρουμανία, και μακρά με Ράδιο Μαρόκο;

    Γιατί να σου αρέσει μια τέχνο φρικ τύπισσα και όχι η Γκρέτα Γκάρμπο;

    Το ξέρεις πως στο HAM, πόσοι, πόσα εκατομμύρια σκίζονται να μάθουν κώδικα Μορς; Που είναι τι, όχι της εποχής του παππού, αλλά του μπαμπά του παππού! Αν ήξερα εγώ Μορς...για ρώτα τον Μάθιου, που φτάνει η φωνητική κλήση, και που μπορεί να φτάσει ο morse code.

    Δεν μου λες, εσύ δεν λες πίνεις τσίπουρα; Τέτοια εποχή; Γιατί δεν εκμοντερνίζεσαι να πίνεις Gordon's με λεμονάδες;

    Πάντα η κοινωνική εξέλιξη υστερούσε της τεχνολογικής ιδιαίτερα σήμερα που αυτή η αντίθεση είναι μεγαλύτερη από ποτέ.

    Που την βλέπεις εσύ ρε Ασύνορο; Εδώ κάθε αλλοδαπός έχει από τα καλύτερα smartphones και ταμπλέτες. Λες για τον τρίτο κόσμο δηλαδή πως ο καθένας δεν μπορεί να έχει πρόσβαση στην τεχνολογία; Όσο μπορεί ο καθένας. Θα έπρεπε ας πούμε καθένας μας να είχε drone και αυτοκίνητο καταλυτικό, και υπολογιστή με επεξεργαστή Ryzen; Ε, όσοι το αντέχουν παίρνουνε. Εγώ αντιθέτως βλέπω μπαρμπάδες με ακριβά κινητά και ταμπλέτες.

    Και στον χώρο του Linux υπάρχει αυτή η αντίθεση όπως και στους άλλους τομείς της ζωής των ανθρώπων,

    Που;

    παρόλα αυτά βλέπουμε λόγο της φύσης τους το Linux και το GNU, δεν μπορούν παρά να προχωρούν μπροστά λόγο της εξελικτικής τους ιδιότητας, βλέπουμε και την προσπάθεια σύνθεσης με το Librem 5, όλα στον χώρο της τεχνολογίας βρίσκονται σε μια κατάσταση ανταγωνισμού αλλά ταυτόχρονα σύνθεσης, εφόσον η μια τεχνολογία είναι το υπόβαθρο μιας άλλης.

    Μα σε τι υστερεί το Linux; Μέχρι και οθόνες αφής υποστηρίζει στο Unity / GNOME 3.x.

    Είναι λοιπόν στιγμή για αναθεώρηση ιδεών, ιδεολογιών,

    Προς τα πού; Αφού τον νεοφιλελευθερισμό τον ζούμε ήδη.

    και πολύ περισσότερο συμπεριφορών,

    Ποιων συμπεριφορών ρε Ασύνορο; Αφού πλέον οι 8 στους 10 είναι με τα κινητά σαν τα ζόμπι στον δρόμο και στα λεωφορεία, η στις δουλειές. Πόσοι βάλανε Win 10 και ας τραβάνε τα μαλλιά τους. Κι' άλλη τεχνολογία; Τι, ποια άλλη; Φωτοβολταϊκά βάλανε, ανεμογεννήτριες βάλανε, τι άλλο;

    Κοίταξε, δεν είναι μόνο η τεχνολογία έτσι; Και η τεχνολογική πρόοδος δεν σημαίνει απαραίτητα το καλύτερο σε κάθε βήμα της. Τα Windows 10 δεν είναι καλύτερα από τα Windows 8.1, και το Ubuntu 16.04 δεν ήταν καλύτερο από το 14.04.

    διότι εάν δεν υπάρχει η προσαρμοστικότητα τότε όπως στα πάντα στην Φύση έρχεται το τέλος.


    Δεν σημαίνει απαραίτητα πως η τεχνολογία και η ακολουθία της θα είναι καλή για την φύση, μερικές φορές είναι καλή όπως η ανακύκλωση απορριμμάτων, σκουπιδιών, πράσινη ανάπτυξη όχι όμως όπως την εννοούν οι κερδοσκόποι. Το να πάρεις μοντέρνο αμάξι πιο οικολογικό, δεν σημαίνει επίσης απαραίτητα πως το περιβάλλον ωφελείται στα σίγουρα, αφού θα επιβαρυνθεί με τα σκουπίδια του παλιού, αν δεν υπάρχει ανακύκλωση. Η το να βάλεις A/C με όχι φρέον, και "ανακυκλώνεται" το παλιό A/C, δεν σημαίνει πως το ανακύκλωσαν σωστά, και δεν διέρρευσαν το φρέον.
  3. asinoro Banned

    To Linux, όπως και άλλα πολλά πράγματα στην ζωή μας εξαιτίας της τεχνολογίας έχουν την τάση της παγκοσμιοποίησης. Βλέπουμε ότι πλέον το Linux έχει κυριαρχήσει και καταλάβει τους 500 μεγαλύτερους υπερυπολογιστές του κόσμου, έτσι το ζητούμενο δεν είναι η παγκοσμιοποίηση που έτσι και αλλιώς θα γίνει κάποια στιγμή, αλλά τι κάνουμε με αυτήν την παγκοσμιοποίηση (συζήτηση για άλλο θέμα).

    Φαίνεται ότι το Linux πλέον προωθείται να κυριαρχήσει ως το παγκόσμιο λογισμικό, πρώτα με το Android και προσεχώς με το Librem 5, που προβλέπω ότι θα γίνει και το Νο 1 λειτουργικό για Desktop υπολογιστές το οποίο θα είναι συμβατό και με Android, Windows, αφού ήδη το Linux είναι ο κυρίαρχος των Supercomputers.
    Στον νέο κόσμο της τεχνολογίας και του Linux, οι θρησκείες και ιδεολογίες όπως τις ξέραμε δεν έχουν πλέον θέση, παρά μόνο στα μοντέρνα μουσεία της ανθρώπινης ιστορίας.
  4. To Linux, όπως και άλλα πολλά πράγματα στην ζωή μας εξαιτίας της τεχνολογίας έχουν την τάση της παγκοσμιοποίησης.

    Βρίσκω αρκετές από τις προτάσεις σου αληθείς, αλλά πάντα με την προσφιλή σου τάση δεν τα αναλύεις όσο πρέπει για να βοηθήσεις τον αναγνώστη να καταλάβει τι θέλεις να πεις, και μετά μπερδεύεις αρκετές έννοιες μεταξύ τους. Στο αρχικό post σου, δεν κατάλαβα, μπερδεύτηκα μάλλον, στην πρόταση με τις κοινωνικές εξελίξεις εν σχέσει με τις τεχνολογικές, θα κάνω μια ανάλυση παρακάτω γιατί νόμισα πως έφερες το θέμα προσφορά τεχνολογίας στην κοινωνία, αναλογίες.

    Βλέπουμε ότι πλέον το Linux έχει κυριαρχήσει και καταλάβει τους 500 μεγαλύτερους υπερυπολογιστές του κόσμου,

    Συμφωνώ.

    έτσι το ζητούμενο δεν είναι η παγκοσμιοποίηση που έτσι και αλλιώς θα γίνει κάποια στιγμή,

    Η παγκοσμιοποίηση Ασύνορο έχει ήδη γίνει. Βασικά ο στόχος ήταν να παγκοσμιοποιηθούν οι τράπεζες και να γίνεται η ροή κεφαλαίων χωρίς σύνορα, έτσι ώστε οι πολίτες των κρατών να είναι χρεωμένοι διακρατικά σε ξένες τράπεζες και ιδρύματα, και τα κεφάλαια να περνάνε ελεύθερα από τα σύνορα προς φορολογικούς παραδείσους. Ακόμα, να γίνεται διακίνηση υποψηφίων εργαζομένων προς εκμετάλλευση χωρίς δικαιώματα.

    αλλά τι κάνουμε με αυτήν την παγκοσμιοποίηση (συζήτηση για άλλο θέμα).

    Να την σταματήσουμε. Να τεθεί φραγμός στην διακίνηση κεφαλαίων και στην ασυδοσία των τραπεζών, στις off shore, και στα funds που παίρνουν τα σπίτια του κόσμου. Στους εργαζόμενους σκλάβους, στο trafficing.

    Φαίνεται ότι το Linux πλέον προωθείται να κυριαρχήσει ως το παγκόσμιο λογισμικό, πρώτα με το Android και προσεχώς με το Librem 5, που προβλέπω ότι θα γίνει και το Νο 1 λειτουργικό για Desktop υπολογιστές το οποίο θα είναι συμβατό και με Android, Windows, αφού ήδη το Linux είναι ο κυρίαρχος των Supercomputers.

    Το ευχόμαστε, εσύ μιλάς για παγκοσμιοποίηση του Linux, αυτό είναι άλλο. Κοίτα, το Linux είναι ήδη παγκοσμιοποιημένο από την δεκαετία του 90' στις αρχές, ακόμα και χωρίς διαδίκτυο είχε διαδοθεί με δισκέτες και cd rom. Και εδώ στην Ελλάδα είχε πολλούς χρήστες από τότε. Το βασικό πρόβλημα ήταν η ελληνική υποστήριξη στις γραμματοσειρές, και πως τότε δεν είχαν αναπτυχθεί καλά τα περιβάλλοντα επιφανείας GNOME & KDE.

    Στον νέο κόσμο της τεχνολογίας και του Linux, οι θρησκείες και ιδεολογίες όπως τις ξέραμε δεν έχουν πλέον θέση, παρά μόνο στα μοντέρνα μουσεία της ανθρώπινης ιστορίας.

    Για να διαπιστώσεις το πόσο αυτό είναι κοντά, θα έλεγα να έστελνες μια επιστολή στον Ερντογάν, με την παρακάτω πρόταση:

    Αγαπητέ Ρετζέπ,

    Είμαι το Ασύνορο, και πιστεύω πως στον νέο κόσμο της τεχνολογίας και του Linux, οι θρησκείες και ιδεολογίες όπως τις ξέραμε δεν έχουν πλέον θέση, παρά μόνο στα μοντέρνα μουσεία της ανθρώπινης ιστορίας.

    Δικός σας,

    Ασύνορο από Yunanistan.

    Και θα λάμβανες περίπου την παρακάτω απάντηση:

    Αγαπητό Ασύνορο,

    Δεν αρνούμαστε την πρόοδο της τεχνολογίας με την προϋπόθεση να συμμορφώνεται με όσα κηρύσσει ο Μουχαμέτης.

    Για να το πούμε πιο απλά, θα πρέπει η τεχνολογία να συνυπάρχει με την μαντήλα. Μπορεί να έχει ας πούμε ένας το νέο Xiaomi η iphone X, αλλά θα πρέπει το Android και το IOS, να περιλαμβάνουν τα ισλαμικά extensions (wallpapers με την Μέκκα), να έχουν ρολόι με την υπενθύμιση των 5 καθημερινών προσευχών, οδηγό ταξιδιού στη Μέκκα, εφαρμογή ανάγνωσης Κορανίου, ανάλυση εδαφίων, και παρεμφερή.

    Διάφορες άλλες νέες τεχνολογίες, όπως έξυπνο σπίτι, είναι αποδεκτές, αρκεί να είναι ισλαμικές. Για παράδειγμα, στο έξυπνο ισλαμικό σπίτι, κατά την διάρκεια του Ραμαζανιού, θα κλείνουν αυτόματα οι βρύσες και το ψυγείο με την ανατολή του Ηλίου, και θα ανοίγουν με την δύση.

    Έτσι, κατά την διάρκεια της ημέρας δεν θα γίνεται βρώση και πόση, αλλά μόνο την νύχτα. Ακόμα, θα υπάρχει υπενθυμιστής στην πόρτα εξόδου πριν να βγει η σύζυγος σας, θα χτυπάει το καμπανάκι και το μεγάφωνο θα λέει "Κυρία, είστε έτοιμη να εξέλθετε της οικίας. Βάλατε την μαντήλα σας;".

    Και εμείς καλοσωρίζουμε το Linux, αρκεί η διανομή να είναι ισλαμική.


    Φιλικά,

    Ρετζέπ.
  5. Πάντα η κοινωνική εξέλιξη υστερούσε της τεχνολογικής ιδιαίτερα σήμερα που αυτή η αντίθεση είναι μεγαλύτερη από ποτέ.

    Εδώ, σε αυτή την πρόταση σου, το κατάλαβα λάθος στην αρχική μου απάντηση. Νόμιζα πως εννοούσες οτι η προσφορά της τεχνολογίας στο ευρύ κοινό είναι δυσανάλογη.

    Εδώ, κατά τη γνώμη μου, διαφωνείτε βεβαίως, συνέβη το παρακάτω. Στα προηγούμενα χρόνια, αν θυμάσαι όπως 70s, 80s, 90s, πράγματι η υψηλή τεχνολογία, που ήταν πολύ ακριβή, δεν ήταν προσβάσιμη από το ευρύ κοινό. Ήταν από τη μία θέμα πορτοφολιού, και από την άλλη οι εταιρίες παραγωγής συσκευών υψηλής τεχνολογίας έκαναν αυτό, παρήγαγαν συσκευές με ακριβά και πολύ ποιοτικά υλικά, κρατώντας υψηλά τις τιμές με την φιλοσοφία όσοι είχαν την δυνατότητα του χρήματος αγόραζαν.

    Με αυτό, θυμίζω πως στα 80s, λίγοι είχαν καλά στερεοφωνικά συγκροτήματα, πικάπ, ενισχυτές, κασετόφωνα. Η καλά ψυγεία και κουζίνες.

    Αργότερα όμως οι εταιρίες άλλαξαν πολιτική, και σκέφτηκαν πως αν μείωναν το κόστος των υλικών, και έφτιαχναν τις συσκευές πιο ψεύτικες και πλαστικές, θα μπορούσαν να πουλήσουν φτηνότερα στο ευρύ κοινό, με μαζικότερη παραγωγή, και να είχαν υψηλότερα κέρδη, πράγμα που έκαναν. Ώθησαν λοιπόν την τεχνολογία στις μάζες. Δηλαδή, είδες πλέον τα στερεοφωνικά στα σούπερ μάρκετ, αλλά compact και ψεύτικα. Φτηνά, πολυμηχανήματα, αλλά χάλια.

    Όλα τα παραπάνω δεν σημαίνουν πως ο καθένας πλέον μπορούσε να έχει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, και εδώ ακόμα χρειαζόντουσαν λεφτά. Πάραυτα, τεχνολογία ήρθε σε πολύ μεγαλύτερο μέρος του κοινού. Κομμάτια πραγματικά ποιοτικής τεχνολογίας, παρέμειναν ακριβότερα και για λίγους.

    Η δική σου πρόταση, όμως είναι: Πάντα η κοινωνική εξέλιξη υστερούσε της τεχνολογικής ιδιαίτερα σήμερα που αυτή η αντίθεση είναι μεγαλύτερη από ποτέ.

    Νομίζω πως είναι δύσκολο, και πολύ ενδιαφέρον αυτό που λες, και δεν μπορώ να απαντήσω πλήρως. Όταν λέμε εξέλιξη, η εξελίξεις, αναφερόμαστε σε αλλαγές. Το αν είναι θετικές η αρνητικές, εξαρτάται και από την οπτική του καθενός, και υπάρχει σχετικότητα. Επίσης, οι δύο αυτές ευθείες, κοινωνικές εξελίξεις και τεχνολογικές εξελίξεις, είναι παράλληλες για να μπορέσει κανείς να κάνει σύγκριση, η μήπως οι έννοιες δεν σχετίζονται μεταξύ τους τελικά;

    Δηλαδή, ας πούμε στην βιομηχανική επανάσταση, στην εφεύρεση της ατμομηχανής, είχαμε μια κοινωνική εξέλιξη, της συμμετοχής των γυναικών στα εργοστάσια σαν εργάτριες μαζί με τους άνδρες εργάτες. Άρα εδώ έχουμε μια τεχνολογική εξέλιξη, και παράλληλα μια κοινωνική εξέλιξη.

    Τώρα εσύ λες πως ενώ έχουν γίνει τεχνολογικές εξελίξεις, ας πούμε σε κάποιο χωριό πήραν ακριβά κινητά τηλέφωνα, ήρθε η κυψέλη της κινητής, πήραν ηλιακό θερμοσίφωνα, πήραν αμάξι νέας τεχνολογίας, όμως υπάρχουν τα ταμπού σε ανύπαντρες μητέρες, μονογονικές οικογένειες, και άλλα. Άρα έχουμε τεχνολογική εξέλιξη, χωρίς όμως να έχουμε κοινωνική εξέλιξη.
  6. asinoro Banned

    Χάρη, αυτό που έγραψα:

    Πάντα η κοινωνική εξέλιξη υστερούσε της τεχνολογικής ιδιαίτερα σήμερα που αυτή η αντίθεση είναι μεγαλύτερη από ποτέ.

    Απάντησες μόνος σου σε αυτό πολύ γλαφυρά με το παράδειγμα του Ρετζέπ.
  7. DarkGoth Παιδί για τις δουλειές του Forum

    οχι αυτο δεν ειναι θεμα «φιλοσοφιας». ελαχιστες εταιριες το πηραν «φιλοσοφικα», οτι δηλαδη θα παραγουν «για λιγους και εκλεκτους» (γκουχ... απλ... γκουχ). το αντικειμενο ειναι πολυ πιο πρακτικο. κατι φτηναινει οταν βελτιωνονται οι διαδικασιες παραγωγης του και διορθωνονται τα προβληματα του, οποτε και παραγεται ακριβως το ιδιο πραγμα, αλλα με πολυ μικροτερο κοστος και σε μικροτερο χρονο (η, ακριβως το ιδιο πραγμα, με το ιδιο κοστος, αλλα σε περισσοτερα κομματια γιατι κανει λιγοτερο χρονο). οταν παραγεις κατι για πρωτη φορα, δεν ξερεις τι θα θα συναντησεις, οσο και αν το εχεις μελετησει θεωρητικα. σφαλματα στη γραμμη παραγωγης, πρακτικες ατελειες στη μεθοδο, κλπ, ολα παιζουν. ολα αυτα αυξανουν κατα πολυ, και το κοστος παραγωγης και το χρονο κατασκευης. οποτε οι λιγες μοναδες που θα παραχθουν, θα κοστιζουν ακριβα (για να βγαλει η εταιρια το κοστος, συν καποιο κερδος), και θα τις εχουν λιγοι και «εκλεκτοι».

    δες τις πρωτες lcd οθονες για παραδειγμα. ηταν βαριες και ογκωδεις, με αθλια απεικονιση χρωματων, με αποκριση χειροτερη απο νεκρο σαλιγκαρι, καιγοντανε τα πικσελ σαν τον διαολο. η τεχνολογια τους ηταν ακομα νεογεννητη και ασταθης, παραγωνταν δυσκολα και ηταν πανακριβες, οποτε τις ειχαν και ελαχιστοι τυχεροι. σημερα, που εχει βελτιωθει κατακορυφα η διαδικασια παραγωγης τους και εχουν διορθωθει τα προβληματα τους, (μικρες και παναλαφρες, φυσικα χρωματα, γρηγορη αποκριση, ποιοτικα πικσελ που δεν καιγονται και μονο που τα κοιταζεις), τις βλεπεις παντου και οι επιδοσεις τους ειναι απιστευτες. παιρνεις σημερα μια οθονη με 50 ευρω, και ειναι απειρα καλυτερη σε ολα, απο μια οθονη των 1000 ευρω πριν 5 χρονια

    θελεις να παμε στα στερεοφωνικα; τα πρωτα ηταν με λαμπες και αναλογικα εξαρτηματα. αλλα καιγοντανε πολυ ευκολα. και ηταν και πολυ δυσκολες και πανακριβες στην παραγωγη τους. οποτε οτι παραγοταν με αυτες, ηταν αναποφευκτα και αυτο ακριβο. το σωμα των στερεοφωνικων αυτων ηταν απο μασιφ ξυλο, για να κραταει ολο το βαρος απο τις λαμπες, και τα υπολοιπα εξαρτηματα (που ηταν και αυτα ακριβα γιατι ηθελαν πολυ υλικο για να κατασκευαστουν). οποτε ολα αυτα συνεβαλαν και στο κοστος και στο χρονο παραγωγης, και ετσι ηταν ακριβα. σημερα παιρνεις ενα mp3 player με ποιοτητα κατασκευης και ηχο ασυγκριτα ανωτερα απο το παλιο ξυλινο στερεοφωνικο με τις λαμπες, και με 1/100 του κοστους του και του μεγεθους του

  8. Χμ, ναι καταλαβαίνω. Εγώ ήθελα εκεί να απαντήσω στο θέμα θρησκεία. Να σου πω όμως τι με προβληματίζει. Προβληματίστηκα με την έννοια της εξέλιξης. Δηλαδή, τι εννοούμε εξέλιξη, είναι μεταβολή στην πάροδο του χρόνου. Μπορεί κανείς να πει για θετική μεταβολή και να το κάνει πιο συγκεκριμένο. Αλλά αυτό είναι πάλι σχετικό.

    Αν δει κανείς για παράδειγμα την εξέλιξη με το είδος των δεινοσαύρων, που σήμερα δεν υπάρχουν, και υπάρχουν τα πουλιά σαν εξελικτικά απομεινάρια αυτών. Λοιπόν η βιολογία θα πει "η εξέλιξη". Εδώ όμως είναι πράγματι εξέλιξη η μεταβολή ενός δεινοσαύρου σε πουλί; Η μήπως όχι; Αλλά αν πάρει κανείς και άλλα είδη, που μια έχασαν τα πτερύγια τους, και τα μπροστινά έγιναν πόδια. Εξέλιξη. Μμμ...γιατί να είναι όμως επί τούτου εξέλιξη, θα μπορούσαν να ζήσουν πολύ καλά και στην θάλασσα. Η όχι;

    Ας το πάρουμε διαφορετικά, έστω μια δυτική χώρα, αν κάποτε ξαναγίνει μουσουλμανική, τότε η χριστιανική κοινότητα θα πει αρνητική εξέλιξη, ενώ οι μουσουλμάνοι θα πουν "θετικές εξελίξεις". Για εκείνους, θεωρείται εξέλιξη το γύρισμα στον δικό τους τρόπο ζωής και θρησκεία.

    Η στην Αργεντινή άλλο παράδειγμα, όταν ήρθε το Πέσος, ήταν μια εξέλιξη. Όταν ήρθε το δολάριο, πάλι ήταν μια εξέλιξη. Άλλοι θα την πουν θετική εξέλιξη, πρόοδο, άλλοι θα την πουν αρνητική εξέλιξη, οπισθοδρόμηση.

    Καλά, ας μην τα βάζω στο μικροσκόπιο, κατάλαβα τι εννοούσες.

    Απλώς εγώ θα ήθελα, στα θέματα που θέτεις να έκανες μια ανάλυση γιατί δεν τα αναλύεις. Δηλαδή όταν λες πως:

    Πάντα η κοινωνική εξέλιξη υστερούσε της τεχνολογικής ιδιαίτερα σήμερα που αυτή η αντίθεση είναι μεγαλύτερη από ποτέ.
    Και στον χώρο του Linux υπάρχει αυτή η αντίθεση όπως και στους άλλους τομείς της ζωής των ανθρώπων,

    Εδώ, δεν καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις.
  9. οχι αυτο δεν ειναι θεμα «φιλοσοφιας». ελαχιστες εταιριες το πηραν «φιλοσοφικα», οτι δηλαδη θα παραγουν «για λιγους και εκλεκτους» (γκουχ... απλ... γκουχ).

    Βασικά η Apple (επειδή παρακολούθησα το ντοκιμαντέρ με τον Jobs), στόχευσε στο να κάνει κάτι εντελώς ασύμβατο με τους ΙΒΜ συμβατούς. Αυτό το έλεγε ξεκάθαρα στο ντοκιμαντέρ, και στόχος ήταν να κρατήσει το copyright και να μην μπορούν να την αντιγράψουν. Άραγε υπάρχουν Mac Compatibles; Μάλλον όχι. Στη συνέχεια θα πουλούσε design και "ποιότητα" σε υψηλή τιμή. Αλλά όχι για όλους. Πόσοι έχουν Mac;

    Κι' άλλες το κάνουν, και η Cisco το κάνει. Πουλάει πανάκριβα και για λίγους απλώς ακολουθεί άλλη πολιτική μέσω της σχολής της δημιουργεί εξπέρ προσωπικό στα μηχανήματα και το λειτουργικό της.

    Αλλά και οτιδήποτε απευθύνεται στην εταιρική αγορά είναι πανάκριβο. Πχ, racks, servers, Xeon. Θέλω να πω ο Xeon σαν υλικό είναι ανώτερο από τον απλό Pentium; Όχι. Το σχεδιασμό πουλάει.

    το αντικειμενο ειναι πολυ πιο πρακτικο. κατι φτηναινει οταν βελτιωνονται οι διαδικασιες παραγωγης του και [...] ειναι απειρα καλυτερη σε ολα, απο μια οθονη των 1000 ευρω πριν 5 χρονια

    Πάρα πολύ ωραίο το μήνυμα σου! Ομολογώ πως όλα τα παραπάνω δεν τα είχα σκεφτεί. Την εξέλιξη παραγωγής μιας συσκευής η εξαρτήματος.

    οποτε ολα αυτα συνεβαλαν και στο κοστος και στο χρονο παραγωγης, και ετσι ηταν ακριβα. σημερα παιρνεις ενα mp3 player με ποιοτητα κατασκευης και ηχο ασυγκριτα ανωτερα απο το παλιο ξυλινο στερεοφωνικο με τις λαμπες, και με 1/100 του κοστους του και του μεγεθους του

    Με το πρώτο μέρος συμφωνώ, πως ήταν τα πρώτα Stereo και γιατί ήταν ακριβά, όμως στο συμπέρασμα δεν συμφωνώ πως δηλαδή η ποιότητα του ήχου είναι η ίδια στον ενισχυτή Α, η Β, με το απλό MP3όφωνο, το φτηνιάρικο. Βασικά ο αναλογικός ήχος έχει άλλο όγκο, σε σύγκριση με το cd όπου είναι ψηφιακή η δειγματολειψία, και το MP3 όπου έχεις συμπίεση και κόψιμο συχνοτήτων. Αλλά αυτά όλα είναι για τους εντελώς μερακλήδες. Πρόσφατα διάβαζα ένα άρθρο ενός τύπου που έλεγε πως όταν ακούς ένα βινύλιο των Pink Floyd, δεν έχει σχέση με το cd, η μια πρωτότυπη αναλογική μπομπίνα δεκαετίας 1970.

    Κοίτα, ας μην βάζουμε στο ίδιο καζάνι τον καλό ενισχυτή, και cd-φωνο, η πικάπ, με το πολυ-stereo παιχνιδάκι του σούπερ μάρκετ. Θυμάσαι την τότε εποχή που παίρνανε το περιοδικό Ήχος και Hi Fi, και διαβάζανε ξανά και ξανά τις χαρακτηριστικές για να πάρουνε μηχάνημα. Αν πεις σε έναν απο αυτούς, έλα ρε, παίρνω από το Καρφούρ ένα Stereo και καθάρισα, θα σου πει, καλά, δώστο στον πιτσιρικά σου να παίζει.

    Και κάτι άλλο. Όλα αυτά, με εξαίρεση ελάχιστα μηχανήματα των 70s, με την αγορά δεν σου έδιναν ποτέ το schematic (κύκλωμα), πράγμα που σημαίνει πως μόνο στο δικό τους σερβισάδικο η στην δική τους αντιπροσωπεία το έκαναν δεκτό, αλλά και τα ολοκληρωμένα κυκλώματα ICs της συσκευής ήταν Sony, JVC, και λοιπά, με λίγα λόγια η αρχιτεκτονική ήταν παντελώς κλειστή. Σε καλούσαν λοιπόν να αγοράσεις πανάκριβα ένα μηχάνημα με πλήρως κλειστή αρχιτεκτονική. Γεμάτο και με άχρηστα φρου φρου, όπως τηλεκοντρόλ, και περιττές λειτουργίες.

    Γιατί όμως; Γιατί έκαναν έρευνα, και κατάφερναν να βγάλουν καλές χαρακτηριστικές στο ηχητικό αποτέλεσμα. Συν μια ποιότητα εξαρτημάτων.

    (συνεχίζεται)
  10. DarkGoth Παιδί για τις δουλειές του Forum

    χμμμ... οχι... αυτο ΕΙΝΑΙ ανωτερο του πεντιουμ, ΠΟΛΥ ανωτερο. αυτα χρησιμοποιουνται για πολυ ειδικες και πολυ βαριες εφαρμογες, οποτε εχουν εντελως διαφορετικη και πολυ πιο περιπλοκη δομη και λειτουργια, που αναγκαστικα ανεβαζει το κοστος. υπαρχει βεβαια και το κοστος «ποζεριας» μεσα, αλλα αυτο ειναι μικρο. δεν λεμε για απλο πισακι που βλεπεις μια χαζοταινιουλα. λεμε για ολοκληρα server clusters που πιανουν ολοκληρα κτηρια, και εκτελουν απο διαστημικες προσομοιωσεις μεχρι πλανητικα μοντελα καιρου και δεν ξερω και εγω τι αλλο.

    τα σημερινα ψηφιακα συστηματα, τα καλα ψηφιακα συστηματα ομως, οχι του κιλου που φτιαχνονται με εξαρτηματα της πλακας, οχι μονο ξεπερνανε ΟΛΑ τα παλια αναλογικα, αλλα τα πατανε κατω για πλακα. τα παλια αναλογικα μπορουσαν να πιασουν συνεχη ηχο χωρις να χρειαζονται δειγματοληψια, αλλα ειχαν πολυ περιορισμενο ευρος συχνοτητων. τα καλυτερα απο αυτα επιαναν μεχρι τα 11000ΗΖ/8bit. οποτε ολες τις παραπανω συχνοτητες/ηχους τις εχαναν. για να το καταλαβεις ανοιξε ενα τραγουδι με το audacity και βαλε να απεικονιζει το φασμα. βρες που ειναι τα 11000ΗΖ και δες πανω απο εκει τα χρωματακια (αυτα ολα ειναι ηχος). δες ποση πληροφορια ηχου εχαναν αυτα τα συστηματα, που με το αυτι σου την ακουγες στο ζωντανο, αλλα στην ηχογραφηση οχι

    τα φτηνιαρικα προφανως υστερουν. το στερεοφωνικο mp3 απο το καρφουρ προφανως δεν εχει την ιδια ποιοτητα με μια συγχρονη πληρως ψηφιακη καρτα ηχου υπολογιστη που αναπαραγει flac στα 96000ΗΖ/32bit float (εντελως ασυμπιεστο). αλλα εδω λεμε για ποιοτικα ψηφιακα, οχι αυτα των ανωνυμων κινεζιως του κιλου, με εξαρτηματα που οι εταιριες τα πετανε σαν ελαττωματικα. θεωρουνταν πιο ογκωδης ο ηχος στα παλια αναλογικα, γιατι ακριβως εχαναν ολες τις υψηλες συχνοτητες (πανω απο τα 11000ΗΖ) στην ηχογραφηση, με αποτελεσμα να φαινεται πολυ περισσοτερο το μπασο, που δινει «ογκο», σε σχεση με οτι ακουγες με το αυτι σου ζωντανα. στα σημερινα συστηματα ομως επειδη ακους ΑΚΡΙΒΩΣ αυτο που ακους και με το αυτι σου, γι'αυτο φαινονται «ψοφια» στους «μερακληδες»

    schematics δινανε, γιατι τα τοτε αναλογικα ηλεκτρομηχανικα κυκλωματα ειχαν πολυ απλουστερη κατασκευη και μπορουσαν ευκολα να φτιαχτουν απο τον οποιονδηποτε. αν και αυτο δεν εχει καποια σχεση με την ποιοτητα κατακευης. τα σημερινα μικροηλεκτρονικα ειναι τοσο μικροσκοπικα και τοσο περιπλοκα, που ακομα και να εχεις το schematic παλι δυσκολο ειναι να φτιαχτουν, γιατι θελουν ειδικο εξοπλισμο με μεγαλη ακριβεια, και αρκετα ακριβο, που μονο ενας ηλεκτρονικος θα εχει νοημα να παρει. αλλα αυτο ο ηλεκτρονικος, οποιοσδηποτε ηλεκτρονικος εχει τον εξοπλισμο, μπορει να το φτιαξει ακομα και χωρις schematic. τα ηλεκτρονικα βασιζονται σε καποιες συγκεκρμενες αρχες για τη λειτουργια τους. αν τις ξερεις, μπορεις να φτιαξεις οτιδηποτε, αν εχεις τον εξοπλισμο
  11. χμμμ... οχι... αυτο ΕΙΝΑΙ ανωτερο του πεντιουμ, ΠΟΛΥ ανωτερο.

    Ναι, ρε συ, στο σχεδιασμό του κυκλώματος είναι ανώτερο, στον αριθμό των τρανζίστορ μέσα στο chip, και έτσι, άντε να έχει περισσότερη cache και πυρήνες. Αλλά σαν κόστος στο γουέιφερ υλικό και στο πυρίτιο έχει την φοβερή διαφορά; Νομίζω πως αυτό που πληρώνει ο πελάτης είναι ο κύκλος εργασιών, έρευνα για τον Xeon, σχεδιασμός του Xeon, πόσους επιστήμονες πληρώσανε, πόσους σχεδιαστές, και τα τοιαύτα.

    αυτα χρησιμοποιουνται για πολυ ειδικες και πολυ βαριες εφαρμογες, οποτε εχουν εντελως διαφορετικη και πολυ πιο περιπλοκη δομη και λειτουργια, που αναγκαστικα ανεβαζει το κοστος.

    Ναι, εγώ ξέρω πως η βασική διαφορά του server, σαν μητρική και σαν επεξεργαστή, είναι η επικέντρωση στο file transfer. Δηλαδή, η όλη δομή της μητρικής και του τσιπ εστιάζει στις πολλές και γρήγορες μεταφορές αρχείων, από και προς τους δίσκους, και φυσικά και στο δίκτυο.

    υπαρχει βεβαια και το κοστος «ποζεριας» μεσα, αλλα αυτο ειναι μικρο.

    Η ποζεριά έπαιζε ρόλο. Διότι έπαιρναν τον Pentium, του έκοβαν η μάλλον του απενεργοποιούσαν την Cache, τον βάφτιζαν Celeron, και έτσι ο Celeron με χαμηλότερη τιμή προωθούνταν στις μάζες και στον φτωχό χρήστη, ενώ ο Pentium στον πιο ματσό χρήστη. Αυτό το κόλπο το χρησιμοποιούν κατά κόρον, και σήμερα.


    τα σημερινα ψηφιακα συστηματα, τα καλα ψηφιακα συστηματα ομως, οχι του κιλου που φτιαχνονται με εξαρτηματα της πλακας, οχι μονο ξεπερνανε ΟΛΑ τα παλια αναλογικα, αλλα τα πατανε κατω για πλακα. τα παλια αναλογικα μπορουσαν να πιασουν συνεχη ηχο χωρις να χρειαζονται δειγματοληψια, αλλα ειχαν πολυ περιορισμενο ευρος συχνοτητων. τα καλυτερα απο αυτα επιαναν μεχρι τα 11000ΗΖ/8bit.

    Σε αυτό έχεις δίκιο, όσον αφορά το πικάπ βινυλίου και την κασέτα, καλά η κασέτα ήταν εντελώς της πλάκας, και με τα Dolby B, C, και δεν ξέρω τι, ο ήχος πετσοκοβόταν εντελώς. Μάλιστα οι φιλόμουσοι έσκαγαν αμύθητα ποσά για ένα καλύτερο deck κασετόφωνο, πικάπ η κεφαλή, που θα έδινε παραπάνω KHz στην απόκριση. Σωστά τα λες.

    οποτε ολες τις παραπανω συχνοτητες/ηχους τις εχαναν. για να το καταλαβεις ανοιξε ενα τραγουδι με το audacity και βαλε να απεικονιζει το φασμα. βρες που ειναι τα 11000ΗΖ και δες πανω απο εκει τα χρωματακια (αυτα ολα ειναι ηχος). δες ποση πληροφορια ηχου εχαναν αυτα τα συστηματα, που με το αυτι σου την ακουγες στο ζωντανο, αλλα στην ηχογραφηση οχι

    Ίσως το μόνο μέσο που ξέφευγε ήταν η αναλογική μπομπίνα στην ταχύτητα 15 inches. Εκεί, τα μαγνητόφωνα έπιαναν αν θυμάμαι έως τα 44-46 ΚΗz. Αλλά κάθε μπομπίνα στην ταχύτητα 15, διαρκούσε μισή ώρα. Αντίθετα στην ταχύτητα 7 διαρκούσε μία ώρα, αλλά έπεφταν δραματικά τα KHz. Όσο για την ταχύτητα 3,5 κλάψτε, η απόκριση συχνότητας ήταν πολύ χαμηλή.

    τα φτηνιαρικα προφανως υστερουν. το στερεοφωνικο mp3 απο το καρφουρ προφανως δεν εχει την ιδια ποιοτητα με μια συγχρονη πληρως ψηφιακη καρτα ηχου υπολογιστη που αναπαραγει flac στα 96000ΗΖ/32bit float (εντελως ασυμπιεστο).

    Α μάλιστα, α, φοβερό. Μίλαγα πριν κάποια χρόνια με έναν ηχολήπτη, και μου τα εξηγούσε, αλλά δεν τα συγκράτησα, μου είχε κάνει πολύ καλή ανάλυση.

    αλλα εδω λεμε για ποιοτικα ψηφιακα, οχι αυτα των ανωνυμων κινεζιως του κιλου, με εξαρτηματα που οι εταιριες τα πετανε σαν ελαττωματικα. θεωρουνταν πιο ογκωδης ο ηχος στα παλια αναλογικα, γιατι ακριβως εχαναν ολες τις υψηλες συχνοτητες (πανω απο τα 11000ΗΖ) στην ηχογραφηση, με αποτελεσμα να φαινεται πολυ περισσοτερο το μπασο, που δινει «ογκο», σε σχεση με οτι ακουγες με το αυτι σου ζωντανα.

    Α, ώστε έτσι.

    στα σημερινα συστηματα ομως επειδη ακους ΑΚΡΙΒΩΣ αυτο που ακους και με το αυτι σου, γι'αυτο φαινονται «ψοφια» στους «μερακληδες»

    Μάλιστα, κατάλαβα.

    schematics δινανε, γιατι τα τοτε αναλογικα ηλεκτρομηχανικα κυκλωματα ειχαν πολυ απλουστερη κατασκευη και μπορουσαν ευκολα να φτιαχτουν απο τον οποιονδηποτε. αν και αυτο δεν εχει καποια σχεση με την ποιοτητα κατακευης. τα σημερινα μικροηλεκτρονικα ειναι τοσο μικροσκοπικα και τοσο περιπλοκα, που ακομα και να εχεις το schematic παλι δυσκολο ειναι να φτιαχτουν, γιατι θελουν ειδικο εξοπλισμο με μεγαλη ακριβεια, και αρκετα ακριβο, που μονο ενας ηλεκτρονικος θα εχει νοημα να παρει. αλλα αυτο ο ηλεκτρονικος, οποιοσδηποτε ηλεκτρονικος εχει τον εξοπλισμο, μπορει να το φτιαξει ακομα και χωρις schematic. τα ηλεκτρονικα βασιζονται σε καποιες συγκεκρμενες αρχες για τη λειτουργια τους. αν τις ξερεις, μπορεις να φτιαξεις οτιδηποτε, αν εχεις τον εξοπλισμο

    Το Αρένα είχε ένα πολύ καλό άρθρο, το "δικαίωμα στην επισκευή", όπου έθιγε πολύ καλά το θέμα. Όντως λόγω των μικροηλεκτρονικών, μπορεί το schematic να μην έχει νόημα, αλλά ο βασικός λόγος που δεν δίνουν το κύκλωμα είναι και γιατί κρατούν την πλατφόρμα ερμειτικά κλειστή, και για να μην γίνει αντιγραφή. Οι κινέζοι κάνουν κατά κόρον reverse engineering, και στη συνέχεια μετά από έρευνα και συνδιασμό, προχωρούν σε δικά τους κυκλώματα.

    Εδώ όμως υπάρχει και το εξής φαινόμενο. Λόγω της απουσίας schematic, αλλά ίσως και του service, θεωρούν πως η συσκευή έχει χρόνο ζωής, πως εσύ δεν θα κάνεις επισκευή, αλλά πέταμα σε κάποιο χρονικό διάστημα. Δηλαδή, αν πάρεις μια μητρική έστω καλή 65 Ε, 75 Ε, αν σου καεί ένα μικροηλεκτρονικό εξάρτημα επάνω, αυτό δεν ξέρεις καν τι είναι. Είναι αντίσταση, είναι δίοδος, είναι τι; Αντικατάσταση δεν μπορείς να κάνεις, θέλεις μικροηλεκτρονικό κολλητήρι και αν πετύχεις. Service δεν υπάρχει, αν την στείλεις στην Ταιβάν, τα έξοδα αποστολής θα σου υπερβούν αυτά της μητρικής. Οπότε, πετάς.

    Υπάρχει ο παράγων, συσκευή για τον φτωχό, για τον πλουσιότερο, και για τον πλούσιο. Πάρε τις ASUS σε κάποιο συγκεκριμένο Socket. Δες στο e-shop την σειρά (συλλογή), για αυτό το Socket. Αρχίζει από τις φτηνιάρικες, με φτηνιάρικο βακελίτη στην πλακέτα, εξαρτήματα της σειράς, και πηγαίνοντας στα ακριβότερα μοντέλα τα πράγματα στο υλικό βελτιώνονται. Έως ότου φτάσεις στις Gamer, τις πανάκριβες, με τα πιο ποιοτικά υλικά.
  12. DarkGoth Παιδί για τις δουλειές του Forum

    απο τις μεγαλες φημισμενες εταιριες, καμια δεν διακινδυνευει να βαλει εξαρτηματα της πλακας, γιατι παιζουν τη φημη τους και τα κερδη τους με τυχον προβληματικα 'β διαλογης προιοντα. οι πιο φτηνες πλακετες τους απλα εχουν πιο «καθημερινα» εξαρτηματα, με λιγοτερα features και χαμηλοτερα χαρακτηριστικα. ποιοτικα ομως δεν διαφερουν ιδιαιτερα. δεν ειναι οτι αν παρεις μια μητρικη της asus με 50 ευρω θα ψοφησει σε 2 χρονια και των 300 ευρω θα ψοφησει σε 15. και οι 2 θα ψοφησουν πανω-κατω στον ιδιο χρονο, αν τις μεταχειριζεσαι με τον ιδιο τροπο.

    αν τωρα πας σε ιδιου τυπου μητρικες, αλλα στις φτηνες εταιριες τυπου asrock (γιατι πολυ σπανια θα βρεις τοσο φτηνες απο μεγαλες εταιριες, και αυτες παλι θα ειναι τιποτα παλια μοντελα στοκ), αυτες ναι ειναι φτηνιαρες, γιατι οντως χρησιμοποιουν 'β διαλογης εξαρτηματα. οι μητρικες τις asrock π.χ. ειναι οι «οικονομικες» 'β διαλογης μητρικες της asus. η εταιρια αυτη ειναι μεν γνωστη, αλλα δεν ειναι του επιπεδου της asus. οποτε λογικο ειναι να μην πουλαει και ακριβα εξαρτηματα, γιατι δεν φτιαχνει και τοσο ποιοτικα και ακριβα εξαρτηματα εξαρχης.

    σαν κοστος, στο υλικο δεν εχει τρομερη διαφορα. αλλα η διαφορα δεν ειναι μονο στο υλικο (πυρηνες και cache), ειναι και πιο εσωτερικα προγραμματιστικα χαρακτηριστικα στα κυκλωματα (firmware, codesets, κλπ), που και εκει πεφτει εξισου εξαντλητικη ερευνα και σχεδιασμος. εννοειται σε ενα μεγαλο ποσοστο οτι πληρωνεις και την ερευνα και τον σχεδιασμο, αλλα μην τα απαξιωνεις και αυτα. το αντιθετο μαλιστα. οταν γινεται σωστη ερευνα και σχεδιασμος, παραγεται και πολυ πιο ποιοτικο κυκλωμα εξαρχης, γιατι βελτιστοποιειται εξαρχης η παραγωγη του με λιγοτερα λαθη (καθολου λαθη δεν προκειται να μην εχεις). δες π.χ. τους ryzen ποσο μπαζα βγηκαν αρχικα, αλλα ποσο γρηγορα βελτιωθηκαν. βεβαια η αρχικη «μπαζοryzen» σειρα οφειλεται αποκλειστικα στην σχετικα βεβιασμενη κυκλοφορια τους, οχι σε ελλειψη ποιοτητας εξαρτηματων. οταν βρηκαν χρονο στην amd και διορθωσαν τα προβληματα απο τη βεβιασμενη κυκλφορια τους, οι ryzen (ακομα και οι πιο μικροι) πραγματικα απογειωθηκαν. κατι που οπως θα εχεις δει πηρε ελαχιστο χρονο. αυτο κατι εχει να πει για την ερευνα και τον σχεδιασμο που κανουν στην amd.
    Αρέσει σε Χάρης
  13. απο τις μεγαλες φημισμενες εταιριες, καμια δεν διακινδυνευει να βαλει εξαρτηματα της πλακας, γιατι παιζουν τη φημη τους και τα κερδη τους με τυχον προβληματικα 'β διαλογης προιοντα. οι πιο φτηνες πλακετες τους απλα εχουν πιο «καθημερινα» εξαρτηματα, με λιγοτερα features και χαμηλοτερα χαρακτηριστικα. ποιοτικα ομως δεν διαφερουν ιδιαιτερα. δεν ειναι οτι αν παρεις μια μητρικη της asus με 50 ευρω θα ψοφησει σε 2 χρονια και των 300 ευρω θα ψοφησει σε 15. και οι 2 θα ψοφησουν πανω-κατω στον ιδιο χρονο, αν τις μεταχειριζεσαι με τον ιδιο τροπο.

    Μάλιστα, κατάλαβα, δηλαδή τις ενσωματωμένες κάρτες ήχου, τσιπ εικόνας και λοιπά. Παρ' όλα αυτά οπτικά πάντα βλέπω διαφορές στις ποιότητες, αλλά στα πολύ ακριβά μοντέλα.

    αν τωρα πας σε ιδιου τυπου μητρικες, αλλα στις φτηνες εταιριες τυπου asrock (γιατι πολυ σπανια θα βρεις τοσο φτηνες απο μεγαλες εταιριες, και αυτες παλι θα ειναι τιποτα παλια μοντελα στοκ), αυτες ναι ειναι φτηνιαρες, γιατι οντως χρησιμοποιουν 'β διαλογης εξαρτηματα. οι μητρικες τις asrock π.χ. ειναι οι «οικονομικες» 'β διαλογης μητρικες της asus. η εταιρια αυτη ειναι μεν γνωστη, αλλα δεν ειναι του επιπεδου της asus. οποτε λογικο ειναι να μην πουλαει και ακριβα εξαρτηματα, γιατι δεν φτιαχνει και τοσο ποιοτικα και ακριβα εξαρτηματα εξαρχης.

    Όντως η Asrock ποτέ δεν ήταν καλή. Καλή ήταν η ASUS, Gigabyte και MSI.

    σαν κοστος, στο υλικο δεν εχει τρομερη διαφορα. αλλα η διαφορα δεν ειναι μονο στο υλικο (πυρηνες και cache), ειναι και πιο εσωτερικα προγραμματιστικα χαρακτηριστικα στα κυκλωματα (firmware, codesets, κλπ), που και εκει πεφτει εξισου εξαντλητικη ερευνα και σχεδιασμος.

    A μάλιστα, ωστε η διαφορά είναι πολύ μεγάλη. Εγώ το νόμισα πως γινόταν κάτι σε στυλ Athlon II X 4, με Phenom II X 4, που ουσιαστικά Athlon II X 4 ήταν αλλά με περισσότερη cache, άλλα νανόμετρα στην υλοποίηση, άλλη κατανάλωση σε watts, μικρότερη παραγωγή θερμότητας και λοιπά, και έτσι αρκετοί λένε πως μην πληρώνεις άδικα λεφτά, τα ίδια περίπου είναι με κόλπο του marketing. Εγώ είχα πάρει τότε τον Phenom. Ήταν φοβερή CPU. Μετά, σταμάτησαν το λανσάρισμα του, και λανσάρονταν πάλι σαν Athlon II X τόσο.

    εννοειται σε ενα μεγαλο ποσοστο οτι πληρωνεις και την ερευνα και τον σχεδιασμο, αλλα μην τα απαξιωνεις και αυτα.

    Όχι ρε συ, δεν τα απαξιώνω! Να έχει SS2, 3DNow, και εντολές, απλά εγώ είπα σαν υλικό, πυρίτιο εδώ, πυρίτιο εκεί. Δηλαδή αν πάρεις ένα CD του Μάικλ Τζάκσον, πόσο κάνει σαν υλικό το CD, τίποτα, την μουσική πληρώνεις, την φίρμα, την δισκογραφική, τον κύκλο εργασιών, τον εισαγωγέα, τον μακετίστα, το studio ηχογράφησης, όλα αυτά, αυτό εννοούσα.

    το αντιθετο μαλιστα. οταν γινεται σωστη ερευνα και σχεδιασμος, παραγεται και πολυ πιο ποιοτικο κυκλωμα εξαρχης, γιατι βελτιστοποιειται εξαρχης η παραγωγη του με λιγοτερα λαθη (καθολου λαθη δεν προκειται να μην εχεις).

    Α.

    δες π.χ. τους ryzen ποσο μπαζα βγηκαν αρχικα, αλλα ποσο γρηγορα βελτιωθηκαν. βεβαια η αρχικη «μπαζοryzen» σειρα οφειλεται αποκλειστικα στην σχετικα βεβιασμενη κυκλοφορια τους, οχι σε ελλειψη ποιοτητας εξαρτηματων. οταν βρηκαν χρονο στην amd και διορθωσαν τα προβληματα απο τη βεβιασμενη κυκλφορια τους, οι ryzen (ακομα και οι πιο μικροι) πραγματικα απογειωθηκαν. κατι που οπως θα εχεις δει πηρε ελαχιστο χρονο. αυτο κατι εχει να πει για την ερευνα και τον σχεδιασμο που κανουν στην amd.

    Α, αυτά δεν τα είχα υπ΄όψιν πρώτη φορά τα ακούω πως επανα σχεδιάζονται τα τσιπ μετά τις πρώτες εκδόσεις. Α, ώστε τα αλλάζουν και τα βελτιώνουν στις επόμενες παραγωγές. Α, μάλιστα.
  14. DarkGoth Παιδί για τις δουλειές του Forum

    παιζει και αυτο. γινεται καποιες φορες, αλλα οχι πολυ συχνα, γιατι τους βγαινει κατα στο τελος. δες τωρα τι εχει γινει με τις gtx1080. εχουν βγει 100 «διαφορετικες» εκδοσεις της ιδιας καρτας. δεν εννοω κατασκευαστες, π.χ. gigabyte, evga, msi, κλπ, εννοω της καρτας της ιδιας. gtx1080, gtx1080 gaming, gtx1080P, gtx1080XP, gtx1080Ti, gtx1080Ti XP, και δεν ξερω και εγω τι αλλο, που ουσιαστικα ειναι Η ΙΔΙΑ καρτα, απλα με λιγο διφορετικους χρονισμους στον επεξεργαστη και τις μνημες και λιγο διαφορετικη εμφανιση. και η nvidia εχει φαει ΤΟ κραξιμο για αυτο το μαρκετινκ που εκανε.
    Αρέσει σε Χάρης