Ξεκινώντας με την τζαζ
#11
μπραβο φιλε χαρη,
παμε και σε πιο φρεσκα πραγματα τωρα..

οχι και τοσο φρεσκο αλλα αγαπημενο. r.i.p. svensson.




και τελος παμε σε πιο dark καταστασεις..


i prefer my coffee without sugar, my music with no words and my life in two wheels.
  Απάντηση
#12
Φίλε Χάρη
Αρχικά συγχαρητήρια. . . . όσοι είναι πάνω απο 60 κι έχουν υποψιασμένο αυτί είναι σίγουρα θιασώτες του είδους
Εγώ 68άρης πλέον αναρωτιόμουν απο χρόνια πώς ένας ορεσίβιος βορειοδυτικοελλαδίτης με οικοιότητα για στάνες
μαντριά και κλαρινοπανηγύρια στα παιδικά τουλάχιστον χρόνια κατέληξε απο δεκαετίες ένθερμος υποστηρικτής
της Jazz. . . . την απάντηση την δίνει κατ αρχάς το ελληνικό σινεμά του 60 και δόθε που ράντισε τα μουσικά
ενδιαφέροντά μας τα χρόνια εκείνα με ζωντανή Jazz είτε με τρίο κουαρτέτα κουιντέτα ή σεξτέτα που δίναν το
ρυθμό στα νυχτερινά κέντρα της εποχής ενώ παράλληλα ανέβαζαν το ποιοτικό μας κριτήριο. . . βέβαια και το
διεθνές σινεμά μας μύησε ακόμα περισσότερο ( να θυμήσω το Γαλλικό Αστυνομικό ΑΣΑΝΣΕΡ ΓΙΑ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΣ
ASANSEUR POUR LE CHAFON με έξοχη μουσική του Μiles Davis). . . ακόμα και σήμερα Σινεμά και Jazz
συμπορεύονται αρκετά γόνιμα. . . . Ετσι εν συντομία θάλεγα πως η Jazz είναι εξαίρετη μουσική ευρηματική
σκερτσόζα παθιασμένη και παινιδιάρα μπιτάτη και νωχελική εγκεφαλική και ερωτιάρα και προπάντων
με μητρική στοργή για κάθε μουσικό όργανο που όταν μονολογεί είναι δεδομένη η διακριτική σιωπή των υπολοίπων
Δεν θα πώ πολλά τούτη την ώρα .Παραθετω σε png το εξώφυλλο ενος LP την δεκαετία του 50 με τον Dizy Gilespi
στην Ακρόπολη .
Θα τα ξαναπούμε Felix[attachment=223]
  Απάντηση
#13
προς τον nmblack
με καθυστέρηση πρόσεξα πως οι E.S.T. και οι υπόλοιποι ήταν δική σου επιλογή. Τα τρίο είναι πιό κοντά στίς προτιμήσεις μου
βέβαια τους υπόλοιπους δεν τους είχα ξανακούσει , να σημειώσω την ατμοσαφαιρική αίσθηση των Kilimantzaro Darkjazz Enseble
μ αυτό το διαπεραστικό σοπράνο σαξόφωνο αλλά και το βαρύτονο (νομίζω ) σαξόφωνο των ΜΑΔΑΓΑΣΚΑΡΙΩΤΩΝ κάνει
πολύ ωραίο διάλογο με το διακριτικό πιάνο . Ωστόσο φίλε nmblack πάρε κι από μένα την παλιοσειρά ένα πρωτοκλασάτο
όνομα που παίζει διεθνώς σήμερα στην πρώτη γραμμή Youn Sun Nah φοβερή γυναικεία φωνή απο την Νοτιο Κορέα
όποιος θέλει κλικάρει στην επισυναπτόμενη διεύθυνση για να δει πως διευρύνονται τα σύνορα της ασφικτικά στυλιζαρισμένης
έννοιας του τραγουδιού. . . . . . τα λέμε
felix
https://www.youtube.com/watch?v=t2Kki-mx7uw
  Απάντηση
#14
προς nmblack το copy-paste με πρόδωσε το BRECFAST IN BAGHDATE ήθελα να επισυνάψω αν δεν παιχτεί και τώρα
όποιος ενδιαφερόμενος το κατεβάζει άνετα απ το you tube

felix
  Απάντηση
#15
Chick Corea & Gary Burton - Armando's Rumba

υπόψιν ο Corea είναι πιανίστας
felix
  Απάντηση
#16
και ο αγαπημένος μου πιανίστας ERROL GARNER μ αρέσει ο τρόπος που ζεί ό ίδιος τη μουσική που παίζει\


felix
  Απάντηση
#17
Αγαπητε Felix, χαιρομαι ιδιαιτερα που ενας (προφανως) Ηπειρωτης εχει την μουσικη εξελιξη που πολλοι Ηπειρωτες θα επρεπε να εχουν και λογο τον παραδοσιακων σας ηχων αλλα και του ολου τοπιου της περιοχης.. προσωπικα δεν εχω ιδιαιτερη εμπειρια στην jazz, αλλα επειδη η μουσικη ειναι μια απο της αγαπες μου, την ψαχνω σε ολες της τις μορφες και η jazz δεν θα μπορουσε να ειναι εξεραιση. προερχομενος απο αλλα ακουσματα μου ταιριαζουν πιο πολλη οι νεοι jazzιστες με επιρροες και διαθεση για πιο experimental καταστασης. ετσι ενω φυσικα γνωριζω τον Corea, δεν γνωριζα τον Garner.. και επισης την youn sun nah δεν την γνωριζα και παροτι εχει οντος υπεροχη φωνη..(πρωτιμο την μουσικη μου χωρις φωνητικα) :)
πρωσοπικα λατρευω αυτους τους ηχους :

αλλα επειδη εχοντας το προνομιο (για τα μουσικα μου ταξιδια) να ζω στην βορειοδυτικη γερμανια και επειδη ο βορας βριθει απο υπεροχες experimental jazz μπαντες, με υπεροχες φατσες και τυπους οπως αυτοι εδω :

γινεται ευκολο και αναγκαιο να χωνομαι και να ψαχνομαι με τα ηχοτοπια τους, οπως αυτo :

εδω να μου επιτρεψεις να σου(σας) αφιερωσω κατι που νομιζω οτι θα σου(σας) αρεσει:

τελος, πρεπει να πω (προς τον εαυτο μου), οτι μαλλον πρεπει να δωσω λιγο περισσοτερο χρονο και στους παλιοτερους jazz ηχους... σωστα?
και μιλωντας για παλιοτερους ηχους να χαιρετισω με κατι ασχετο αλλα υπεροχο :
https://soundcloud.com/wretchedexcess/mi...masquerade
i prefer my coffee without sugar, my music with no words and my life in two wheels.
  Απάντηση
#18
Αγαπητέ nmblack

Aς ξεκινήσω με το τελευταίο μουσικό κομάτι σου το Midnight Maquerade . . . άκου τώρα τι θα πώ . . . την δεκαετία του 1970
περίπου υπήρχε η μόδα παλιές σίτες κοσκινίσματος αλεύρων να τις κάνουν φωτιστικά. . . αυτό ήταν για μένα μιά κίνηση jazz
σημαίνει μια εκ νέου θεώρηση ενός αντικειμένου απο μια νέα οπτική γωνία που ως τότε ειχε καταχωρηθεί μονόπατα στην
αντίληψή μας καί ξάφνου κάποιος μας φανερώνει και μια δεύτερη χρηστική αξία αυτού του αντικειμένου όχι για τον χώρο της μαγειρικής όπου τόχαμε συνηθίσει αλλά στο χώρο του αισθησιακού φωτισμού. Αυτή η αναπροπή ή ευρηματικότητα γοητεύει
όποιον δεν έχει πάσης φύσεως αγκυλώσεις. . . . Κάτι τέτοιο θεωρώ πως είναι η Jazz. . . . Kαθώς άκουγα με την κόρη μου
απο BLUE RAY αυτό το κομάτι μου λέει " Α αυτό το κομάτι μας το βάζουν στο μπαλλέτο "και μένα μου φάνηκε γνωστή η
μελωδία. . . .Ακούσαμε λοιπόν μια διασκευή ενός παλαιότερου κοματιού με αρκετή πιθανόν ομιχλωδη πρωτοτυπία. . . .

Ενα απο τα πρόσωπα που εύχομαι να ζεί ακόμα και έπαιξε σημαντικκό ρόλο στην εξάπλωση της jazz στην Ελλάδα τη
δεκαετία του 1970 ήταν ο Γιώργος Μπαράκος , είχε JAZZCLUB στην Πλάκα στις ρίζες της Ακρόπολης σεμνός και καθόλου
της αναρρίχησης εδικαιούτο τα χρόνια εκείνα και τα επόμενα εκπομπή στο Τρίτο Πρόγραμμα αλλά δεν ήταν δημοσιοσχεσίτης
Στο χώρο του που ήταν σχεδόν μια τρύπα είδαμε σxεδόν εν επαφή σπουδαια Ευρωπαικά και Αμερικανικά συγκροτήματα
Τον κάλεσε νομίζω ο Κώστας ο Γιαννουλόπουλος ( ο πρώτος εκδότης του περιοδικού Jazz&Jazz ) σε ραδιοφωνική εκπομπή
καί το έβαλε να διαλέξει 5 μουσικά κομάτια με σχόλια ενδιάμεσα , ο Μπαράκος διάλεξε πέντε διαφορετικές εκτελέσεις του
SUMMERTIME , και ξεκίνησε με την πιό γλυκόπιοτη , αυτή που προσγειώνεται εύκολα στ αυτιά καταλήγοντας στην πιό
διαλυτική και free που ήταν σχεδόν ενα κλάμα ή μια κραυγή . . . αυτήν την θυμάμαι ακόμα ήταν μια εκτέλεση του Albert
Ailer. . , που τότε ανάμεσα στα σιρόπια της εποχής (1980) έκανε πιό εντύπωση σε σχέση με σήμερα που τ αυτιά είναι πιό
εξοικοιωμένα με νέα ακούσματα . . . . . . παραθέτω αυτό το κομάτι αλλά θα συμβούλευα ν ακούσει κάποιος οποιαδήποτε
κλασσική εκτέλεση του ίδιου κοματιού κι ύστερα τον Albert Ayler
  Απάντηση
#19
Συνέχεια απ το προηγούμενο
Προφανώς δεν είμαι γάτος στον χερισμό της επισύναψης , εν πάσει περιπτώσει ένα ευχάριστο είναι ο πίνακας του Μatisse
μ αυτήν την θλιμμένη κυρία που ταιριάζει πολύ με το θέμα, αλλα και το δυσάρεστο με το YOU TUBE είναι πως δεν δίνει καθόλου
στοιχεία για τους άλλους μουσικούς ούτε για τον χρόνο της εγραφής. . . Ετσι σωστά τόπε και ο Χάρης το you tube δεν είναι το
καλλίτερο σχολείο για να μάθει κάποιος jazz. . . . Προσωπικά σ αυτή την επαρχία ΕΛΛΑΣ και στο χωρίον ΑΘΗΝΑΙ εκμεταλεύτηκα πέρα απ τα ζωντανά θεάματα ( τότε μπορούσα) και το ραδιόφωνο . . . . στο χώρο αυτό μέχρι το 2013 νομίζω έχει εκπέμψει χιλιάδε ςώρες ο ΣΑΚΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ και εκμεταλευόμενος τα τελευταία χρόνια την τεχνολογία των mp3 player έχω εγγεγραμμένες εκατοντάδες ώρες μουσικών εκπομπων με σημαντικές αναλύσεις και πληροφορίες " η JAZZ ΣΤΟ ΤΡΙΤΟ" λεγόταν η εκπομπή
. . . τώρα όταν αποφασίζω να κάνω τα ηλικιακά υποχρεωτικά ωριαία πεζοπορήματα θ ακούσω ή Θέατρο ή εκπομπές jazz ή
ακόμα φιλοσοφικές διαλέξεις. . . τώρα και στο you tube υπάρχει πολύ υλικό για audio εκτελέσεις. . .

Για να ολοκληρώσω λοιπόν τη σκέψη μου αγαπητέ nmblack συνεχίζω μ αυτό το Αγγλικό επίγραμμα πάνω απ το ψευδώνυμο σου όπου εν ολίγοις καλλίτερα να μην ξέρεις παρά να ξέρεις στραβά. . που είναι πράγματι σοφό . . . απ αυτό ορμόμενος
αναρρωτιέμαι για το βαθμό ελευθερίας που πρέπει νάχουν τούτες οι γραμμές ή αντίστροφα για τον σεβασμό κάποιων κανόνων
που θάπρεπε υποδόρια να λειτουργούν. . . . δηλαδή εδώ ενώ γίνεται ένας διάλογος μεταξύ δυο τριων μελλών ενός blog μπορούμε να αγνοούμε όλους τους άλλους που πιθανόν να γίνουν αναγνώστες. . . . Νομίζω πως όχι . Εστω ότι δεν τους αγνοούμε αλλά επιτρέπεται αυτός ο διάλογος να μας παρασύρει σε μιαν έπαρση για ένα θέμα που σχετικά κατέχουμε κάποιοι επίλεκτοι και οι περισσότεροι πιθανόν το αγνοούνε. . . μεγάλη και τραγική παγίδα . . . . το παρόν blog και λόγω ιδεολογίας δεν χειροκροτεί το επίτευγμα που ενώ ξεκίνησε ιδιόκτητο παραμένει εσαεί τέτοιο αντίστροφα ωθεί προς το κοινόχρηστο το κοινοφελές . . . . Σκέφτομαι λοιπόν πως ότι γράφεται σ ένα τέτοιο blog πρέπει στο πίσω μέρος του μυαλού του να λαμβάνει
υπόψιν του τον μη ενημερωμένο αναγνώστη και να προσφέρει πληροφορίες τέτοιες που κι εκείνον θα τον ανεβάζουν ένα ακoμα σκαλοπάτι στον χώρο της γνώσης. Μ αυτό το πρίσμα θα μιλήσω για έναν δίσκο που κυκλοφόρησε δεκαετίες πρίν στα Ελληνικά απο το ΣΑΚΗ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ με τίτλο " ΤΙ ΕΙΝΑ JAZZ "τον έχω αυτόν το δίσκο ωστόσο δεν έχω προς το παρόν
τα μέσα για να τον μετατρέψω σε mp3 για να τον μοιραστώ αφού έκανα μια επιστολή στον δικαιούχο για μια τέτοια μετατροπή
Παρόλα αυτά κυκλοφορεί στο διαδίκτυο σε mp3 μορφή το πρωτότυπο που είναι γραμμένο απ το LEONARD BERNSTEIN
(δικιά του ήταν η μουσική απ το γνωστό φίλ WEST SIDE STORY παραθέτω το πρώτο μέρος εύκολα ο καθένας μπορεί να
κατεβάσει τα υπόλοιπα τρία
τα ξαμαλέμε mnblack
  Απάντηση
#20
αντε και τα υπόλοιπα απ τη σειρά WHAT IS JAZZ
  Απάντηση


Πάμε στο Forum:


Πλάσματα σουλατσάρουν στο νήμα: 1 Επισκέπτης(ες)