Video Games και Εικονικοί Κόσμοι: Μια ειδοποιός διαφορά
#1
[attachment=483]
Η παρουσία του ανθρώπινου πολιτισμού ξεκινάει από τους εικονικούς κόσμους, τις αναπαραστάσεις και τα σύμβολα των προϊστορικών σπηλαίων. Τα όνειρα, οι τελετές, η φαντασία, ακόμα και η γλώσσα μπορούν να θεωρηθούν εικονικές κατασκευές. Οι διονυσιακές τελετές, για παράδειγμα, προϋποθέτουν την «έκσταση», δηλαδή τη μεταφορά σε κόσμο φανταστικό.

Όπως η γραφή στο παρελθόν, έτσι και οι εικονικοί κόσμοι σήμερα, αντιμετωπίζονται με επιφυλάξεις. Ο Πλάτων στο έργο του «Φαίδρος» (Πλάτων, Φαίδρος 274b-279b) βάζει το διδάσκαλό του, Σωκράτη, να τάσσεται κατά της γραφής, ως κάτι έξω από το νου και την πραγματικότητα, ως ένα προϊόν κατασκευασμένο, που θα κάνει τους ανθρώπους δοκησίσοφους και όχι σοφούς, δίνοντάς τους την εντύπωση ότι ξέρουν πολλά.

Αλλά και την περίφημη αλληγορία του σπηλαίου από το έβδομο βιβλίο της «Πολιτείας» του Πλάτωνα, ορισμένοι τη θεωρούν ως μια πρόωρη αναφορά του δυτικού πολιτισμού στην ιδέα των εικονικών κόσμων, καθώς ο φυσικός κόσμος είναι στην πραγματικότητα εικονικός, αφού όσα προβάλλουν πάνω στον τοίχο του σπηλαίου είναι σκιές και αναπαραστάσεις πραγματικών αντικειμένων που υπάρχουν έξω από το σπήλαιο.

Αν και η ιστορία των εικονικών κόσμων (virtual worlds) συμπίπτει με την ιστορία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών (video games), δεν είναι το ίδιο πράγμα. Οι ειδικοί θεωρούν ότι οι εικονικοί κόσμοι δεν έχουν αρχή, τέλος, στόχους που πρέπει ο παίκτης να επιτύχει, κλιμακούμενη δυσκολία, βαθμολογίες, ούτε έννοιες όπως νικητής ή επιτυχία (Curtis, 1992:122). Ενώ οι ίδιοι δεν είναι ηλεκτρονικά παιχνίδια, μπορούν να αποτελέσουν χώρο ανάπτυξης ηλεκτρονικών παιχνιδιών.

[attachment=484]
-Η κοινωνική διάσταση στα ηλεκτρονικά παιχνίδια επέτρεψε την ανάπτυξη παιχνιδιών δικτυακών με πολλούς χρήστες, που έχουν πάρει ονόματα, όπως:

MMOGs: massively multiple online games (μαζικά πολυχρηστικά δικτυακά παιχνίδια), και
MMORPGs: massively multiple online role-playing games (μαζικά πολυχρηστικά δικτυακά παιχνίδια ρόλων)
MMORT: massively multiple online real-time strategy (μαζικά πολυχρηστικά δικτυακά παιχνίδια στρατηγικής σε πραγματικό χρόνο).

Οι παραπάνω όροι έχουν προκύψει από παλαιότερους όρους, όπως:

MUD: multi-user domain, dimension or dungeon
MUSH: multi-user shared habitat
MUG: multi-user game
MOO: MUD Object Oriented (αντικειμενοστρεφή MUD)
MUCK: multi-user chat kingdom

Συνώνυμος όρος με τους εικονικούς κόσμους είναι και ο MMOWs: massively multiple online worlds (μαζικά πολλαπλοί δικτυακοί κόσμοι).

[πηγή: Boellstorff T., (2008),Coming of Age in Second Life, Princeton University Press, pp.22-23]
  Απάντηση


Ίσως Σχετικά Νήματα...
Νήμα Άτομο Απαντήσεις Βλεφαριάσματα Τελευταία Ανάρτηση
  Console Games-Νέες κυκλοφορίες constantinos 28 4.328 30.01.2014 17:55
Τελευταία Ανάρτηση: loukoumis

Πάμε στο Forum:


Πλάσματα σουλατσάρουν στο νήμα: 1 Επισκέπτης(ες)