Η πατρίδα είναι η πανάρχαιη γειτονιά μας στον κόσμο.
#21
Η εθνική επιβίωση είναι υπεράνω ιδεολογιών, ταξικών διαφορών, προσωπικών αδικιών και συμφερόντων.

Αυτο ειναι μπαρουφα. Δεν μπορει να ανηκεις στην ιδια πλευρα με αυτον που θησαυριζει απο το θανατο σου. Πατριδα μπορει να ειναι οι γειτονια μας, οι τροποι μας, οι συνηθειες μας αλλα μεχρι εκει. Συνυπαρχω και γιυσταρω που συνυπαρχω με τους Ελληνες κι ας ειναι διαφορετικοι απο μενα. Μου αρκει που μιλαμε την ιδια γλωσσα, Αλλα αυτο ειναι απλα η κοινωνικη συνοχη. Το εθνος τωρα καλο ειναι να υπαρχει για να κατηγιοποιει εναν πληθυσμο. Ομως τι; Θα ειναι και κριτηριο για να αγαπησω ενα ζωον χωρις καμια ευαισθησια, σκατοψυχο παρτακια, εναντι καποιου αλλου ησυχου αλλοεθνή;
  Απάντηση
#22
Θεόδωρος Ζιάκας.
Με βάση τα δύο έως τότε βιβλία του («Εθνισμός και Αριστερά», «Έθνος και Παράδοση») μας μιλά για την πορεία της θεωρητικής του αναζήτησης η οποία, εκκινώντας από τα πολιτικά αιτήματα της Αριστεράς, τον οδήγησε, διά μέσου μιας εμπνευσμένης ανθρωπολογικής εμβάθυνσης, στη διερεύνηση της συλλογικής εκείνης έκφρασης της προσωπικής καθολικότητας την οποία απαρτίζει το «έθνος».
[align=center]
«Αγαπώ αυτό που είσαι και όχι εκείνο που ήθελε ο εγωισμός μου να είσαι»…
  Απάντηση
#23
itsok, post: 24135, member: 1880 είπε κι ελάλησε:Επισης υπαρχει ενα άλλο συνθημα που λεει οτι οι προλεταριοι δεν εχουν πατριδα... αυτη την εποχη ομως το κεφαλαιο ειναι αυτο που δεν εχει πατριδα και συνορα, ενω οι απλοι ανθρωποι λειτουργουν με βαση τους νομους που ισχυουν μεσα στα συνορα του κρατους που ζουν, αρα μαλλον εχουν πατριδα...

Κοίτα, από την πλευρά μου το αντιλαμβάνομαι πως ταξικά δεν έχουν πατρίδα. Όμως από ανθρώπινη άποψη έχουν.

Πατρίδα, είναι ο τόπος γέννησης, και κυρίως ανάπτυξης σου. Και εννοώ πως όταν μεγαλώσεις σε έναν τόπο, συνηθίσεις το κλίμα, την φύση του, την μορφολογία του εδάφους, τα ζώα, τα φυτά, και στη συνέχεια ξέρεις να κινείσαι σε αυτόν με άνεση και εμπειρία.

Δεν μπορείς εσύ η εγώ που μεγαλώσαμε στην Ελλάδα, ξαφνικά να πάμε να ζήσουμε εύκολα στη Βραζιλία, η στην κεντρική Αφρική, που δεν ξέρουμε τα έντομα, τα ερπετά, τα αρπακτικά, του τόπου εκείνου. Οι ιθαγενείς τα ξέρουν και προστατεύονται. Εσύ, εγώ, ξέρουμε εδώ την οχιά, τη σφήκα, το κουνούπι, τον λύκο, αυτά τα ζώα ξέρουμε. Δεν μπορείς να ξέρεις την περίεργη τη σαλαμάνδρα και τα πιράνχα. Το κλίμα, την Ανατολή του Ήλιου, την Δύση, την υγρασία, και τέλος το ταπεραμέντο των ιθαγενών, γιατί σαν άνθρωποι είναι διαφορετικού χαρακτήρα από εμάς.

Οπότε, τον τόπο σου, την πατρώα γη, τοπικιστικά, την αγαπάς, και δεν θέλεις να φύγεις. Και επίσης, θέλεις να την προστατεύσεις. Δεν γίνεται δηλαδή να έρχονται ετσιθελικά και οργανωμένα άλλοι και να στην πέφτουνε, να σε βγάλουν απ' τον τόπο σου. Μπορεί, μια αναρχική κοινωνία σαν κοινότητα να μοιάζει ιδεατή. Αλλά οι γείτονες δεν έχουν καλές προθέσεις, και αναλόγως με την εξόντωση και εκπατρισμό των ινδιάνων της Βόρειας Αμερικής από τους αποικιοκράτες, να έχουν παρόμοιες προθέσεις και για μας.
  Απάντηση
#24
Πράος, post: 24252, member: 1459 είπε κι ελάλησε:Η εθνική επιβίωση είναι υπεράνω ιδεολογιών, ταξικών διαφορών, προσωπικών αδικιών και συμφερόντων.

Αυτο ειναι μπαρουφα. Δεν μπορει να ανηκεις στην ιδια πλευρα με αυτον που θησαυριζει απο το θανατο σου. Πατριδα μπορει να ειναι οι γειτονια μας, οι τροποι μας, οι συνηθειες μας αλλα μεχρι εκει. Συνυπαρχω και γουσταρω που συνυπαρχω με τους Ελληνες κι ας ειναι διαφορετικοι απο μενα. Μου αρκει που μιλαμε την ιδια γλωσσα, Αλλα αυτο ειναι απλα η κοινωνικη συνοχη. Το εθνος τωρα καλο ειναι να υπαρχει για να κατηγιοποιει εναν πληθυσμο. Ομως τι; Θα ειναι και κριτηριο για να αγαπησω ενα ζωον χωρις καμια ευαισθησια, σκατοψυχο παρτακια, εναντι καποιου αλλου ησυχου αλλοεθνή;


Ας μην το πάμε τελείως σε ατομικό επίπεδο, και σε άλλους λαούς υπάρχουνε καθίκια.
  Απάντηση
#25
asinoro, post: 24137, member: 1760 είπε κι ελάλησε:Ασύνορη κοινωνία θα υπάρξει όταν η παγκοσμιοποίηση με την καλή έννοια, δηλαδή όλοι οι άνθρωποι έχουν καλές συνθήκες ζωής, εργασίας μιλάνε την ίδια γλώσσα, παράγοντες σημαντικοί που θα κάνουν τους ανθρώπους να αισθάνονται όλο τον κόσμο Πατρίδα τους ανεξάρτητα, χρώματος, θρησκείας και όλους τους άλλους λόγους που τους κάνουν να αισθάνονται μειονεκτικοί.
Θα αργήσει αυτή η διαδικασία γιατί η ανθρωπότητα θα περάσει μέσα από επαναστάσεις, πολέμους, μεγάλες αναταράξεις, όμως με σύμμαχο την τεχνολογία ευελπιστώ να τα καταφέρει , εάν δεν κάνει το μοιραίο λάθος να αυτοκαταστραφεί.


Δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση παγκοσμιοποίησης με την καλή έννοια, μην ξεγιελιέσαι. Ούτε στη γλώσσα. Εδώ υπάρχουν διάλεκτοι. Μόνο το κλίμα, διαμορφώνει γλωσσική διαφοροποίηση, αν είναι πολύ κρύο, ο άνθρωπος θέλει να κλείνει γρήγορα το στόμα του, και οι λέξεις θα είναι μικρές και κομμένες. Είναι επίσης το ταπεραμέντο το τοπικιστικό του λαού. Σε εμάς τους κυπραίους, ας πούμε που είμαστε ερωτικός λαός, η προφορά μας είναι λεγκάτη και τραγουδιστή.
Αντίθετα στους πόντιους, που έχουν πιο απότομο ταπεραμέντο, η προφορά είναι στακκάτη.

Δεν μπορείς εύκολα να θεωρείς όλο τον πλανήτη από τοπικιστική άποψη σαν πατρίδα, επειδή τα μέρη είναι εντελώς διαφορετικά. Δεν μπορώ να σου πω εγώ για παράδειγμα πως θεωρώ πατρίδα μου την Αρκτική, η τον Ισημερινό.

Άλλο στις ταινίες καταστροφής με εξωγήινους, τάχα όλοι οι άνθρωποι σαν είδος είμαστε ένα για να αντιμετωπίσουμε την εισβολή των εξωγήινων. Εκεί πάει αλλού το πράγμα, λες εγώ είμαι γήινος, όπως στο Star Trek, και ο Σποκ, είναι Βουλκάνιος. Αλλά εκεί ας ανακαλυφθούν πρώτα άλλοι πλανήτες με ζωή, και βλέπουμε.

Μην ξεχνάς, πως η παγκοσμιοποίηση, έτσι σερβιρίστηκε, τάχα μου το παγκόσμιο χωριό, μπλα μπλα μπλα, και τσούπ, μετά σούρθε η Μέρκελ και η τραπεζοκρατία.

Αν πάρεις ένα "πολυεθνικό" κράτος όπως τις Ηνωμένες Πολιτείες, μπορεί διαφορετικοί άνθρωποι να συνυπάρχουν, αλλά συνυπάρχουν πραγματικά; Η είναι γκέτο και ρατσισμός; Άσε που δεν θέλουν να είναι και εντελώς μαζί. Άλλο η Τσάινατάουν, άλλο η Αστόρια, άλλο το Μπρόνξ.
  Απάντηση
#26
itsok, post: 24135, member: 1880 είπε κι ελάλησε:Aυτο που λεει το συνθημα , οτι η εθνικη ενοτητα ειναι μια απατη, δυστυχως ειναι αληθεια. Και αυτο γιατι γενικα δεν υπαρχει εθνικο συμφερον. πχ οταν λεμε οτι παει καλα η "εθνικη" οικονομια , υποτιθεται οτι ολοι οσοι ανηκουν στο εθνος ωφελουντε. Δε νομιζω οτι ενας πχ αστεγος ή ανεργος ή άλλο ωφελειται, άλλοι ωφελουντε.


Είναι δύσκολη η απάντηση στον προβληματισμό σου. Η εθνική ενότητα δηλαδή. Αν ξεκινήσει κάποιος από τα γεγονότα στην Ευρώπη, και τη στάση της Γερμανίας, βλέπει πως η Γερμανία έμμεσα υπερασπίζεται τα συμφέροντά της από άποψη κράτους. Το αν έχουν αυτοί εθνική συνείδηση και ενότητα, είναι ένα ερώτημα. Φαίνεται πως αυτό που διοικεί είναι τα κεφαλαιοκρατικά συμφέροντα. Θέλω να σου πω, τη στιγμή που θέλουν να βλέπουν την Ευρώπη σαν ευρωπαϊκό έθνος, όπως οι Αμερικανοί λένε ανάλογα "The nation", θα μπορούσαν από "εθνική ευρωπαϊκή" σκοπιά, να μην φερθούν στην Ελλάδα όπως φέρονται.

Δεν ξέρω, αποτελεί και ένα μεγάλο ερωτηματικό, και για εμένα, αν σήμερα εμείς θα μπορούσαμε να έχουμε αυτό που λέμε "εθνική ενότητα" με τις ταξικές διαφορές τόσο τεταμένες, με τον εθισμό σε μια περίεργου είδους παγκοσμιοποίηση που συνοδεύεται από την ανάλογη προπαγάνδα.
  Απάντηση
#27
χαρης είπε κι ελάλησε:Κοίτα, από την πλευρά μου το αντιλαμβάνομαι πως ταξικά δεν έχουν πατρίδα. Όμως από ανθρώπινη άποψη έχουν.


ακριβως αυτο εννοω

χαρης είπε κι ελάλησε:Δεν ξέρω, αποτελεί και ένα μεγάλο ερωτηματικό, και για εμένα, αν σήμερα εμείς θα μπορούσαμε να έχουμε αυτό που λέμε "εθνική ενότητα" με τις ταξικές διαφορές τόσο τεταμένες


κοιτα... εθνικη ενοτητα και μεγαλες ταξικες διαφορες δεν πανε μαζι , για μενα ειναι ξεκαθαρο αυτο, οπως επισης δεν παει μαζι η ειρηνη με την αδικια...
  Απάντηση
#28
Οι εκφυλισμένοι Ρωμιοί μικροαστοί της εθνομηδενιστικής «αριστεράς»


[Εικόνα: unnamed-4.jpg]
Του Κώστα Χατζηαντωνίου
«Τα έθνη είναι η χειρότερη επινόηση της Ιστορίας» αποφαίνεται σε συνέντευξή του στην «Εφημερίδα των συντακτών» ο διαβόητος Τόνι Νέγκρι, θεωρητικός κάποτε των δολοφόνων των Ερυθρών Ταξιαρχιών και στη συνέχεια διαπρύσιος κήρυκας μιας «Αυτοκρατορίας» που δικαιώνει την παγκοσμιοποίηση υπό την ηγεμονία του αμερικανικού/ δυτικού ιμπεριαλισμού.
Το πρόβλημα φυσικά δεν είναι ο συγκεκριμένος διανοούμενος.
Είναι γεμάτη η ιστορία από «θεωρητικούς» που ενώ προπαγάνδιζαν την αιματηρή βία και δεν σήκωναν μύγα στο επαναστατικό σπαθί τους, πέρασαν στο στρατόπεδο της εξουσίας και σταδιοδρόμησαν ενώ οι νεαροί ιδεολόγοι που τους είχαν πιστέψει είχαν καταστρέψει τη ζωή τους.
Η χυδαιότητα είναι η υποκρισία τους που υπό τον μανδύα του αντιεθνικισμού πουλάνε ακόμη «αριστερό» προοδευτιλίκι ενώ είναι η πιο ακραία όψη της εξουσίας της κυρίαρχης τάξης.
Γιατί πίσω από την φτηνή προπαγάνδα κατά των εθνών και τον εξωραϊσμό των πολυεθνικών, φεουδαρχικών και κληρικαλιστικών κατασκευών που ανέτρεψε η επανάσταση των εθνών τον 18ο και 19ο αιώνα (που με τον ατομικό αυτοπροσδιορισμό και την εθνική αυτοδιάθεση έκανε δυνατή την εμπέδωση της δημοκρατίας), δεν κρύβεται ασφαλώς η νοσταλγία για τις προκαπιταλιστικές δομές.
Παράθεση:Κρύβεται η πιο άθλια μερίδα του κυρίαρχου σήμερα χρηματιστικού και αεθνικού κεφαλαίου που βλέπει στα έθνη το μόνο εμπόδιο για την επιβολή της παγκόσμιας αγοράς και της τεχνοκρατικής δικτατορίας.
Στην επιδίωξη αυτή πρόθυμα συστρατεύεται παρ’ ημίν η λοιμώδης εθνομηδενιστική «αριστερά».
Παράθεση:Εξ ου και θυμήθηκαν τον Νέγκρι όσοι τον κάλεσαν πρόσφατα εδώ, κάποιοι που νομίζουν ότι είναι «αριστεροί» (ας γελάσω) μα δεν είναι τίποτα περισσότερο από εκφυλισμένοι Ρωμιοί μικροαστοί ή κουτοπόνηροι τρόφιμοι διεθνών ιδρυμάτων.
«Αγαπώ αυτό που είσαι και όχι εκείνο που ήθελε ο εγωισμός μου να είσαι»…
  Απάντηση
#29
Το κράτος είναι ένα μάτσο βολεμένων κρατικών «λειτουργών» που ζουν εις βάρος των υπολοίπων. Στην Ελλάδα το φαινόμενο είναι πιο έντονο από ότι στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Τουλάχιστον σε αυτές τις χώρες μέχρι τα προηγούμενα χρόνια η αδικία ήταν λιγότερη για αυτό υπήρχε και η κοινωνική ειρήνη, τα πράγματα όμως αλλάζουν και εκεί.
Στην Ελλάδα που η διαπλοκή του κράτους με τον ιδιωτικό τομέα είναι το κάτι άλλο, αφού σχεδόν σε κάθε οικογένεια υπάρχει και ένας δημόσιος υπάλληλος ή συνταξιούχος, το θέμα είναι περίπλοκο και κωμικοτραγικό.
Επίσης, όλα αυτά τα χρόνια κανένας πανεπιστημιακός, καλλιτέχνης, άνθρωπος του πνεύματος δεν ξεσήκωσε τον κόσμο παρά ορισμένοι που ψελλίσανε κάτι, διότι έχει μπουκώσει τα στόματα το τάισμα από κοινοτικά προγράμματα.
Και έχουμε τους φραμπαλάδες φασιστοδεξιούς – αναρχοκουμουνιστές να κάνουν σώου και να αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη.
Όλοι ξέρουμε τι γίνεται και τα συζητάμε μεταξύ μας οικογενειακά με τους φίλους και γνωστούς, είναι το τέλος μιας εποχής και η ανατολή της καινούργιας που εάν είναι τυχεροί θα βρει τους περισσότερους εκεί!
  Απάντηση
#30
Στην Ελλάδα που η διαπλοκή του κράτους με τον ιδιωτικό τομέα είναι το κάτι άλλο, αφού σχεδόν σε κάθε οικογένεια υπάρχει και ένας δημόσιος υπάλληλος ή συνταξιούχος, το θέμα είναι περίπλοκο και κωμικοτραγικό.

Ρε Ασύνορο πάλι οι δημόσιοι υπάλληλοι μας φταίνε; Δεν θα αντιλέξω στο οτι ορισμένοι προιστάμενοι και διοικητές παίρνουνε μίζες από ιδιωτικές εταιρίες και αυτό για να παίρνουν οι ιδιώτες τις δουλειές και τις προμήθειες.
Αλλά ο απλός υπάλληλος δεν είναι εμπλεκόμενος. Αυτοί που παίρνουν φακελλάκι είναι εξαιρέσεις.
Λοιπόν, την καραμέλλα του δημοσίου υπαλλήλου δεν την τρώγω, και αυτό διότι τη στιγμή που μια δημόσια υπηρεσία θα πρέπει να λειτουργήσει και να παράξει έργο, ορισμένοι τρώνε την παπάρα, και δουλεύουνε σαν σκλάβοι, ενώ μερικοί είναι κοπανατζήδες. Ας μην πιάσουμε πάλι το θέμα της αναφοράς των κοπανατζήδων. Αυτοί είναι οργανωμένοι και αλληλοκαλύπτονται.

Επίσης, όλα αυτά τα χρόνια κανένας πανεπιστημιακός, καλλιτέχνης, άνθρωπος του πνεύματος δεν ξεσήκωσε τον κόσμο παρά ορισμένοι που ψελλίσανε κάτι, διότι έχει μπουκώσει τα στόματα το τάισμα από κοινοτικά προγράμματα.

Θα συμφωνήσω. Αλλά όχι όλοι, ονόματα δεν θα πω, αλλά αν θυμάσαι ένας τραγουδιστής έκανε πορεία διαμαρτυρίας πεζός Θεσσαλονίκη Αθήνα, και βεβαίως τα ΜΜΕ αποκρύψανε την είδηση.
  Απάντηση


Ίσως Σχετικά Νήματα...
Νήμα Άτομο Απαντήσεις Βλεφαριάσματα Τελευταία Ανάρτηση
  Σ' ένα κόσμο ταξικό, πρόσφυγες είμαστε όλοι Alternatina 81 6.069 20.02.2016 01:12
Τελευταία Ανάρτηση: Pareisaktos
  Υπάρχει ακόμα ελπίδα για αυτόν τον κόσμο Alternatina 1 834 13.10.2013 07:48
Τελευταία Ανάρτηση: psyxroskianapodos

Πάμε στο Forum:


Πλάσματα σουλατσάρουν στο νήμα: 1 Επισκέπτης(ες)