Το νέο Openshot τα σπάει!
#1
Το ότι είμαι οπαδός του ελεύθερου λογισμικού είναι φανερό. Ταυτόχρονα όμως είμαι και οπαδός της τελειότητας όταν πρόκειται για τη δουλειά μου. Δεν είμαι διατεθειμένος να κάνω εκπτώσεις στις απαιτήσεις μου όταν επιλέγω τις εφαρμογές με τις οποίες δουλεύω, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει πως θα πρέπει -με βαριά καρδιά- να αγοράσω και να χρησιμοποιήσω κάποιο εμπορικό πρόγραμμα.

Όταν ανακάλυψα το openshot το ‘10, με όλα τα προβλήματα που έβγαζε, εκτίμησα ότι θα είχε μέλλον. Δεν ήμουν όμως αρκετά ικανοποιημένος για να αντικαταστήσω τον (εμπορικό) video editor που χρησιμοποιούσα.
Αυτό συνέβη μερικά χρόνια αργότερα, όταν το openshot είχε βελτιωθεί αρκετά και τα προβλήματα που παρουσίαζε δεν ήταν περισσότερα από αυτά που έβγαζε η αντίστοιχη εμπορική εφαρμογή.
Και στις δύο περιπτώσεις (εμπορικού και openshot) υπήρχε το ενδεχόμενο να σκάσει η εφαρμογή και να χάσω την επεξεργασία που είχα κάνει μετά την αποθήκευση. Παρόλα αυτά επέλεξα το openshot, όχι μόνο επειδή ήταν ελεύθερο λογισμικό ανοιχτού κώδικα, αλλά κυρίως επειδή έκανε καλά τη δουλειά του.

Τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιώ σχεδόν αποκλειστικά το openshot για την επεξεργασία κάθε είδους video. Από επαγγελματικά σποτ μέχρι οικογενειακές λήψεις και μασκάρισμα σε κινηματικά βίντεο. Σε κάθε περίπτωση το openshot με έβγαλε ασπροπρόσωπο και άξιζε με το παραπάνω τις δωρεές που έχω καταθέσει.

Είναι γεγονός ωστόσο ότι για αρκετό καιρό (2016-17) η ανάπτυξή του κάπου είχε κολλήσει. Η φετεινή νέα έκδοση 2.3.x ήρθε να ταράξει τα νερά για τα καλά!

[Εικόνα: JonathanThomas.jpg]
Το Μάιο του ‘17 ο δημιουργός και developer του openshot Jonathan Thomas έκανε ένα γερό debugging στην έκδοση 2.3.3. Υπήρξε μια μεθοδική καταγραφή των σφαλμάτων που παρουσίαζε η νέα έκδοση και τα διόρθωσε ένα-ένα.
[Εικόνα: OpenShot-2-3-Errors.png]

Ταυτόχρονα αναβάθμισε ριζικά την ιστοσελίδα της εφαρμογής.

Τη στιγμή που μιλάμε βρίσκεται η 2.3.4 σε σταθερή και η δοκιμαστική ενημερώνεται καθημερινά.
[Εικόνα: version.png]

Οταν το έτρεξα για πρώτη φορά είχα αυτή την αίσθηση του πιτσιρικά με τη μισή γλώσσα έξω που αφοσιώνεται στο νέο του παιχνίδι. Το openshot ξεπέρασε τον εαυτό του.
[Εικόνα: dcp-test1.jpg]

Αρκετά σημαντικές είναι οι διορθώσεις που έχουν συντελεστεί. Συγκεκριμένα λάθη ή σκασίματα που συνατούσε κανείς στην προηγούμενη έκδοση, απλά δεν υπάρχουν. Η εφαρμογή τρέχει όπως θα περίμενε κανείς, όσο μεγάλα αρχεία κι αν εισάγουμε, όσο χρονοβόρες εργασίες κι αν εκτελέσουμε.

[Εικόνα: video.png]

Ενα σημείο που λύνει τα χέρια του χρήστη είναι η γραφική επεξεργασία (με το ποντίκι) του video σε διαφορετικά σημεία της timeline. Στην παλιότερη έκδοση αυτή η επεξεργασία γινόταν μόνο συμπληρώνοντας τους κατάλληλους αριθμούς (ποσοστά, συντεταγμένες κλπ). Μπορεί κανείς να μεγεθύνει η να σμικρύνει το video αναλογικά και μη ή να το μεταφέρει στην οθόνη σε διαφορές χρονικές στιγμές της timeline.
Σημαντική είναι η βελτίωση της ποιότητας εικόνας όταν μεγεθύνεται το video και σ’αυτό το σημείο το openshot φαίνεται να ξεπερνάει τις αντίστοιχες εμπορικές εφαρμογές.
Έχει απλοποιηθεί η μεγέθυνση της ίδιας της timeline, όπου πλέον γίνεται με τον τροχό του mouse.
Έχει επιπλέον βελτιωθεί το “ξυράφι” (razor), το σημαντικότερο δηλαδή εργαλείο μοντάζ.
Οι δύο τελευταίες εργασίες έσκαγαν συχνά στις περασμένες εκδόσεις. Στην τελευταία δεν αντιμετώπισα κανένα πρόβλημα.


Ανάλογο βάρος έχει δοθεί και στη βοήθεια των νέων χρηστών. Υπάρχουν “συννεφάκια” με οδηγίες που εμφανίζονται όταν θα το τρέξουμε για πρώτη φορά ή αν επιλέξουμε το tutorial από το menu Help.
[Εικόνα: tip2.png]
[Εικόνα: tip3.png]

[Εικόνα: tip4.png]

Την πρώτη φορά που θα το τρέξουμε θα μας ρωτήσει αν θέλουμε να στέλνει αυτόματα τεχνικές πληροφορίες λαθών και στατιστικά στον developer. Τα στοιχεία αυτά συλλέγονται ανώνυμα και είναι σκόπιμο να απαντήσουμε “Yes” συμβάλλοντας με τον τρόπο μας στην ανάπτυξη της εφαρμογής. Μια δημιουργική σχέση απαιτεί τη συμμετοχή και των δύο πλευρών.
[Εικόνα: tip1.png]
Στο διάστημα που το χρησιμοποιώ, παρακολουθούσα όχι μόνο την εξέλιξή του από τεχνικής πλευράς αλλά και τη διακύμανση που παρουσίαζαν οι δωρεές του. Υπενθυμίζω εδώ ότι το openshot στηρίζεται αποκλειστικά στις δωρεές που κάνουν οι χρήστες του.
Για να πάρετε μια εικόνα των τελευταίων χρόνων, ας παρακολουθήσουμε τον Αύγουστο που θεωρείται ικανοποιητικός μήνας όσον αφορά τις δωρεές.
Το 2015 οι δωρεές του Αυγούστου ήταν μόλις $76 ενώ το Σεπτέμβρη μειώθηκαν στο μισό. Ένας μέσος όρος της τάξης των $40/μήνα. Καταλαβαίνετε ότι με τέτοια ποσά ήταν πρακτικά αδύνατο να καλυφθούν ακόμα και τα έξοδα διανομής της εφαρμογής.

[Εικόνα: aug15.png]
Τον Αύγουστο του 2016 το ποσό διπλασιάστηκε αλλά, και πάλι, δε μπορούμε να πούμε ότι καλύπτει ούτε στο ελάχιστο την προσπάθεια του developer. Ο μέσος όρος έφτασε στα $100.

[Εικόνα: aug16.png]
Φέτος τον Αύγουστο και μετά από σκληρή δουλειά του developer έφτασε στα $863 με το μέσο όρο να κυμαίνεται στα $400. Αρκετά ελπιδοφόρο αλλά και πάλι δεν είναι ούτε ο μισός μισθός ενός προγραμματιστή που αφιερώνει 24ωρα πάνω στη δουλειά του, ακόμα και με τις χειρότερες εκτιμήσεις.
[Εικόνα: donations.png]

Φανταστείτε τους αντίστοιχους προγραμματιστές που αναπτύσσουν μια εμπορική εφαρμογή και τις αμοιβές τους.

Αυτό σημαίνει ότι τα πράγματα είναι δυσοίωνα για το openshot;

Κατα τη γνώμη μου το γεγονός ότι αυξάνονται οι δωρεές είναι ευοίωνο. Ακόμα περισσότερο το ότι μιλάμε για μια φανταστική εφαρμογή που κάνει τα πάντα σε ότι αφορά την επεξεργασία video, την εισαγωγή διανυσματικών σχεδίων (vectors), τρισδιάστατων αντικειμένων από το blender, κείμενο με αξιοσημείωτες δυνατότητες εφφέ, φίλτρα εικόνας, οδηγούς εναλλαγής εικόνας, μοντάζ εικόνας και ήχου κι όλα αυτά εξίσου ή πιό εύκολα από τις αντίστοιχες εμπορικές ή ελεύθερου κώδικα εφαρμογές.
Πιστεύω ότι το openshot έχει μπροστά του τα καλύτερα. Οχι μόνο να αναγνωριστεί σαν αυτό που είναι αλλά και να γίνει η καλύτερη εφαρμογή επεξεργασίας video EVER!

Μόνο που για να γίνει αυτό, χρειάζεται τη βοήθειά μας.

Η εφαρμογή διατίθεται για εγκατάσταση σε ubuntu και ubuntu based (π.χ. linux mint) διανομές έκδοσης 14.04 (Trusty) ή νεότερης 64bit, σε σταθερή (stable) και ημερήσια (daily) έκδοση.
Για τη σταθερή έκδοση:
Κώδικας:
sudo add-apt-repository ppa:openshot.developers/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install openshot-qt
για την ημερήσια δοκιμαστική έκδοση:
Κώδικας:
sudo add-apt-repository ppa:openshot.developers/libopenshot-daily
sudo apt-get update
sudo apt-get install openshot-qt
Για τις άλλες linux 64bit διανομές διατίθεται αε μορφή appimage η οποία υπενθυμίζω ότι δε χρειάζεται εγκατάσταση. Κατεβάζουμε το αρχείο, το καθιστούμε εκτελέσιμο (chmod +x myfile.AppImage) και το εκτελούμε κανονικά.
Για τη σταθερή έκδοση: https://github.com/OpenShot/openshot-qt/...4.AppImage
Στη ιστοσελίδα διατίθεται επίσης η δοκιμαστική ημερήσια έκδοση https://www.openshot.org/download/

Θα βρούμε επίσης τους αντίστοιχους εγκαταστάτες για OSX (σε DMG) και windows (σε .exe).

Παρουσίαση στο https://www.geekoutdoors.com/

Η ανανεωμένη ιστοσελίδα του openshot: https://www.openshot.org/
Download (linux, OSX, windows): https://www.openshot.org/download/
Δωρεές (paypal, bitcoin, patreon): https://www.openshot.org/donate/

Περισσότερα για το openshot στο osarena: https://old.osarena.net/?s=openshot
СМЕРТЬ НАСИПЬИКАМ ТРУДЯШИХСЯ
  Απάντηση
#2
Το χρησιμοποιούσα παλιότερα αλλά στην πορεία επέλεξα το kdenlive. Μ'αυτά που γράφεις με κάνεις να το ξαναδοκιμάσω. :)
Να υποθέσω ότι το θεωρείς καλύτερο από το kdenlive?
  Απάντηση
#3
μια ερωτηση... τα μεταδεδομενα πως τα σβηνεις;

επισης ευαριστουμε για την παρουσιαση
  Απάντηση
#4
To kdenlive είναι επίσης πολύ καλή εφαρμογή επεξεργασίας βίντεο. Η κίνηση της εικόνας (zoom, move κλπ) ήταν πολύ ομαλή (smooth) σε σύγκριση με το openshot (που "έτρεμε" η εικόνα στην κίνηση) όταν το είχα δοκιμάσει. Κι αυτό βεβαια έσκαγε όταν το φόρτωνα πολύ. Ο λόγος που επέλεξα το openshot όμως ήταν η συμβατότητα και συνεργασία του με το inkscape και το blender, καθώς και οι δυνατότητες των τίτλων με γράμματα.Πλεον και στο openshot η κίνηση είναι άψογη. Το δοκιμάζεις και επιλέγεις ότι σου ταιριάζει καλύτερα.

Τα μεταδεδομένα που μας απασχολούν είναι προφανώς αυτά που αφήνει η camera, τα exif και gps data. Οταν αποθηκεύεις στο openshot δε διατηρούνται πάντως τα metadata της cameras.
Αν θες γενικά να σβήσεις τα metadata από video, τότε κάνεις μετατροπή στο ffmpeg με την παράμετρο -map_metadata -1 και ορίζεις δικό σου τίτλο.
Παράδειγμα:
Κώδικας:
ffmpeg -i palio.mp4 -map_metadata -1 -c copy -metadata title="psaxneis kati?" neo.mp4
Άλλος τρόπος είναι με το aconv με παρόμοια σύνταξη.
СМЕРТЬ НАСИПЬИКАМ ТРУДЯШИХСЯ
  Απάντηση
#5
και εγω το openshot χρησιμοποιω. το kdenlive για καποιο λογο με κανει ολα τα renders σκατα. βαζω το βιντεακι, το φτιαχνω, (αν δεν ψοφησει και 3-4 φορες το kdenlive στο ενδιαμεσο), και στο τελικο render με τρωει απο 5"-30" απο την αρχη του βιντεο. οταν παιζω το βιντεο μετα, εμφανιζει το 1ο frame του βιντεο, και μενει εκει παγωμενο για ολο αυτο το χρονικο διαστημα, και στη συνεχεια παιζει το υπολοιπο (με συνεχη frame drops). αν κανω render ακριβως το ιδιο βιντεο με το openshot, δεν χανει τιποτα, και παει «βουτυρο»

αλλα το openshot, σε εμενα δημιουργει αλλο πολυ χειροτερο προβλημα, που ωρες-ωρες θελω να το σκοτωσω φριχτα. οταν παιζω πολυ με τα εφε, σε ασχετες στιγμες παγωνει εντελως ολο το γραφικο. οτι και να κανω κλικ, οτι και να παταω, ειναι σαν να παταω μια φωτογραφια. πρεπει να μπω σε tty, και να σκοτωσω το openshot, για να ξεκολλησει το γραφικο, και να ξαναλειτουργησει κανονικα. και στο dmesg μετα εμφανιζει κατι call trace καπως ετσι τα λεει, που ουτε εχω καταλαβει τι λενε (δεν ειναι απο μνημη. το εχω ελεγξει)
ονομαζομαι DarkGoth, και ειμαι «καλα»( ; )... το OsArena με θεραπευσε... (goth=!ok {equals} EMO)...  Emo
  Απάντηση
#6
Παράξενο, δεδομένου ότι κι εγώ σε 64bit debian έτρεχα την προηγούμενη σταθερή έκδοση (1.4.3) ποτέ δε μου έκανε τέτοιο κόλλημα το openshot. Αυτό που έκανε ήταν να σκάει και να κλείνει. Γι αυτό μετά από κάθε εφέ ή δύσκολη εργασία το έκανα save. Η νέα έκδοση δε μου κόλλησε πουθενά, τη δοκίμασα με video 4GB Ultra HD (μια υποβρύχια λήψη με GOpro hero), που την έκοψα, την έραψα, της έβαλα brightness και υπότιτλους. Δοκίμασες το 2.3.4?
СМЕРТЬ НАСИПЬИКАМ ТРУДЯШИХСЯ
  Απάντηση
#7
το ειδα λιγο. το theme του με ξενερωσε, γιατι ειναι τελειως ακυρο, και δεν παιρνει το theme που εχω στο υπολοιπο συστημα (που το εχεις δει πως το εχω «βιασει» :D:p ). και κατι αλλα που προσεξα:...

στο timeline δεν δειχνει την «κατευθυνση» των transitions, και πρεπει να μπω στις ρυθμισεις τους να το δω (κατι που με μπερδευει και με καθυστερει)

επισης, οταν διαχωριζεις το audio απο το βιντεο, και σε τα βγαζει σε ξεχωριστα tracks, δεν σε δειχνει καπου εμφανως, ποιο track ειναι το audio και ποιο το βιντεο

στο τελικο render επισης, στις ρυθμισεις, στις επιλογες για τον ηχο, η, παλια εκδοση ειχε drop down list, με τους encoders που εχει το συστημα, και μια επιλογη που δεν ειχε τιποτα (εβγαζει δηλαδη το βιντεο μονο, χωρις τον ηχο). τωρα δεν υπαρχει ουτε η drop down list (πρεπει να πληκτρολογησεις την ονομασια του encoder ηχου που θελεις), ενω δεν ξερω καν, πως μπορεις (αν μπορεις) να βγαλεις μονο το βιντεο.
ονομαζομαι DarkGoth, και ειμαι «καλα»( ; )... το OsArena με θεραπευσε... (goth=!ok {equals} EMO)...  Emo
  Απάντηση
#8
Συμπληρωματικά να πω ότι, παρόλο που -με βαριά καρδιά πάντα- χρησιμοποιώ εμπορικά προιόντα της adobe (photoshop, illustrator) ποτέ δεν με βόλεψε το premiere. Οταν χρησιμοποιούσα εμπορικό λογισμικό, επέλεγα το Corel Videostudio το οποίο σε αρκετά σημεία μοιάζει στο openshot. Σε περιβάλλον wine δεν τρέχει, ενώ σε native περιβάλλον (windows 7) παρουσιάζει προβλήματα αντίστοιχα με την προηγούμενη έκδοση του openshot (έσκαγε κι έκλεινε).
Να πω επίσης πως όταν πρόκειται για επαγγελματικές δουλειές που αποφέρουν κέρδη σε μένα ή στα αφεντικά που μου ρουφάνε το αίμα, δε χρησιμοποιώ ΠΟΤΕ "σπασμένα" προγράμματα. Οταν πρόκειται για εμπορικό λογισμικό πληρώνω ή απαιτώ να πληρώσουν τα αφεντικά το αντίτιμο μιας κανονικής άδειας χρήσης.Κι αυτό επειδή δεν ανέχομαι να το παίζουν "αντικαπιταλιστές" (με το αζημίωτο) όσοι στοχεύουν στο κέρδος, ακόμα κι αν πρόκειται για μένα τον ίδιο (που σε συνθήκες καπιταλισμού θέλοντας και μη αναγκάζομαι να επιδιώκω το κέρδος για βιοποριστικούς λόγους).
СМЕРТЬ НАСИПЬИКАМ ТРУДЯШИХСЯ
  Απάντηση
#9
Για ότι πρόβλημα προκύπτει στη νέα έκδοση, εκτός από το forum (που σίγουρα βοηθάει εμάς που το διαβάζουμε) μπορείς να το αναφέρεις και στο developer από το Help->Report a bug. Να είσαι σίγουρος ότι θα το λάβει υπόψη του και σύντομα θα το διορθώσει.
СМЕРТЬ НАСИПЬИКАМ ТРУДЯШИХСЯ
  Απάντηση


Ίσως Σχετικά Νήματα...
Νήμα Άτομο Απαντήσεις Βλεφαριάσματα Τελευταία Ανάρτηση
  THC Hydra: Πως σπάει ένα Gmail account [video] constantinos 9 16.986 03.05.2013 13:33
Τελευταία Ανάρτηση: constantinos

Πάμε στο Forum:


Πλάσματα σουλατσάρουν στο νήμα: 1 Επισκέπτης(ες)