Εξελίξεις στο Linux
#61
debianass, post: 28764, member: 1803 είπε κι ελάλησε:Δε διαφωνούμε, αλλά ο προγραμματιστής δεν είναι οσιομάρτυρας. Είναι εργαζόμενος και οι επιλογές του είναι ανάμεσα στο να δουλέψει για να πληρωθεί ή να μη δουλέψει και να μην πληρωθεί.
Έχω ηθική διαφωνία σε αυτό. Είτε πρόκειται για εργασία είτε για οτιδήποτε άλλο, όλοι μας έχουμε βρεθεί ή θα βρεθούμε σε καταστάσεις όπου θα πρέπει να επιλέξουμε μεταξύ του ηθικά σωστού (αν υποθέσουμε ότι υπάρχει ένα ελάχιστο αποδεκτό επίπεδο ηθικής) και του βολικού. Επειδή όμως το πρώτο πολλές φορές είναι ευθέως αντίστροφο του δεύτερου κι επειδή είμαστε ατελή όντα με έφεση στο -πρόσκαιρο- όφελος (λ.χ. κάνω την πάπια στις άδικες απολύσεις άλλων για να κρατήσω τη δουλειά μου, νομίζω ότι επωφελούμαι αλλά μακροπρόθεσμα δημιουργείται μια συνθήκη όπου απολύομαι κι εγώ άδικα), δεν το κάνουμε. Κι έτσι σιγά-σιγά μαζεύονται όλες εκείνες οι φορές που έπρεπε να πούμε όχι αλλά δεν είπαμε, εμφανίζεται ένα θηρίο και τα (μπιπ) του κρέμονται πάνω απ' το κεφάλι μας. Και το χειρότερο είναι ότι δε ζούμε σε κλειστά συστήματα και οι δικές μου «ατομικές» επιλογές επηρεάζουν κι εσένα. Γι' αυτό σου λέω ότι όλοι μας συμμετέχουμε στην εξάπλωση της κατάντιας, ακόμα κι αν το κάνουμε χωρίς πρόθεση.
Το άπλυτο κορμί το πλένεις. Καθαρίζει. Η βρόμικη ψυχή πώς πλένεται;
  Απάντηση
#62
Υπάρχει και η ρεαλιστική άποψη που λέει ότι "ο καπιταλιστής θα σου πουλήσει το σχοινί που θα τον κρεμάσεις" (Καρλ Μαρξ), κι αν θες να το κάνεις, θα πρέπει νάχεις να το αγοράσεις.
Δεν πιστεύω ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, αλλά πιστεύω ότι ο σκοπός που δεν τίθεται σε ρεαλιστική βάση οδηγεί σε απογοήτευση και πλέον μιλάμε για μια άλλη μορφή θρησκείας. Αλλωστε και οι υπάρχουσες θρησκείες δημιουργήθηκαν για να περάσουν κάποια αξιοθαύμαστη ηθική. Δες που κατέληξαν.

Υ.Γ. Σε ότι με αφορά είμαι της δικής σου άποψης, πράγμα που μπορώ να αποδείξω με νομικά έγγραφα. Δε νομίζω όμως ότι είναι ο αποτελεσματικότερος ο δρόμος που επέλεξα, θα συνιστούσα στους επόμενους να δοκιμάσουν κι άλλους. Δεν είμαστε το κέντρο του σύμπαντος, δεν αρκεί να τάχουμε καλά με τη συνείδησή μας. Πρέπει να αφήσουμε και κάτι απτό σ'όσους έρχονται.
СМЕРТЬ НАСИПЬИКАМ ТРУДЯШИХСЯ
  Απάντηση
#63
@ DarkGoth
Υπάρχουν emulators σε javascript που τρέχουν ρετρό λειτουργικά. Οι πιο γνωστοί είναι αυτοί που τρέχουν dos emulator και διάφορα παλιά games.
Ένα από αυτά το είχα λιώσει το '91 σε ένα pc που έτρεχε msdos 3.64* με ήρωα τον κόμη Δράκουλα. Είμαι σίγουρος ότι σαν δηλωμένος δρακουλιαρης που είσαι θα το λατρέψεις:
https://classicreload.com/night-hunter **

Υπάρχουν emulators amiga, apple2, menuette, minix, unix, linux, windows 3.1 κι ότι άλλο μπορείς να φανταστείς. Επιπλέον υπάρχουν remote desktop εφαρμογές που βγάζουν web interface και μπορείς να τους χρησιμοποιήσεις με τον ίδιο τρόπο.
Υπάρχουν επίσης desktops "στο σύννεφο" που κάνουν κυριολεκτικά τα πάντα. Παραδείγματα:
https://www.zeropc.com/
https://www.nomachine.com/
Το δεύτερο δε χρησιμοποιεί καν browser, έχει δικό του client. Τον έτρεξα σε jessie χωρίς πρόβλημα, όσα λέει τα κάνει.
Δεν ξέρουμε βέβαια αν κάνει και ορισμένα που δεν λέει.

Ενημερωνόμαστε για τα πάντα, τα τεστάρουμε όλα και κρίνουμε σύμφωνα με τα δεδομένα. Τα δόγματα τύπου "πίστευε και μη ερεύνα" οδηγούν στο μεσαίωνα.

*με floppies σε μέγεθος δίσκου βυνιλίου:)
[Εικόνα: 111011d1440535642t-8-inch-floppy.jpg]

**Επιλέγεις CGA και keyboard, ο δράκουλας μεταμορφώνεται σε λυκάνθρωπο και νυχτερίδα :vampire για περιορισμένο χρόνο και πρέπει να πίνει αίμα περαστικών (παπάδες, θεούσες, μπάτσους) για να επιβιώσει. Μέχρι να φτάσει το φεγγάρι στο δεξί άκρο της οθόνης θα πρέπει να μαζέψεις όλα τα αντικείμενα (κλειδιά, περγαμηνές, μαγικα φίλτρα) και να έχεις βρεί το φέρετρο για να κοιμηθείς. Προσοχή στον Γέρο που Ρίχνει Πασάλους. Γίνε λυκάνθρωπος, στρίμωξε τον σε μια γωνία και σκότωσέ τον στο ξύλο. Μεγάλο κόλλημα :)
СМЕРТЬ НАСИПЬИКАМ ТРУДЯШИХСЯ
  Απάντηση
#64
Ο Μαρξ δεν είναι το ιδανικότερο δείγμα ανθρώπου σε επαφή με το ρεαλισμό αλλά τέλος πάντων. Οι θρησκείες δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια μορφή εξουσίας. Μπορεί να ντύνονται το μανδύα της ηθικής αλλά δεν έχουν ηθική.

Το θέμα όμως δεν είναι η ηθική για την ηθική ή το να κάνουμε κάτι επειδή «έτσι πρέπει». Ηθική ονομάζονται πολλά πράγματα αλλά η ουσία της είτε ενυπάρχει ατομικά στον καθένα μας είτε όχι. Ούτε μαθαίνεται, ούτε καλλιεργείται. Αν εγώ δεν αντισταθώ στην αδικία, με οποιονδήποτε τρόπο μπορώ και ακόμα κι αν δεν την υφίσταμαι προσωπικά, τι ακριβώς θα αφήσω σε όσους έρχονται; Έναν κόσμο όπου από πιτσιρίκι ακόμα θα πρέπει να παλέψεις (=να βλάψεις, ακόμα κι αν δεν το επιθυμείς) εναντίον διάφορων άλλων, απλά και μόνο για να μπορείς να υπάρχεις; Αυτό είναι ο κόσμος μας σήμερα. Από την απειροελάχιστη αδικία του να κλέβεις τη σειρά άλλου μέχρι την κατάχρηση δισεκατομμυρίων, την πνευματική υποδούλωση και δεν ξέρω κι εγώ τι, όλοι αδικούμε άλλους για το προσωπικό μας όφελος. Δεν το κάνουμε πάντα με πρόθεση και ίσως να μην το αντιλαμβανόμαστε έτσι αλλά αυτό είναι.

Λένε ορισμένοι "φοβάμαι να φέρω παιδιά σε αυτόν τον κόσμο", δείγμα ακριβώς του τι θα αφήσουμε για τους επόμενους. Πώς όμως έγινε έτσι ο κόσμος, μόνος του; Οι «ιδεολόγοι» θα σου πουν ότι φταίνε κάποιοι άλλοι, κάποιοι λίγοι. Ποτέ όμως δεν ευθύνονται μόνο οι λίγοι για ό,τι συμβαίνει στους πολλούς. Οι λίγοι είναι που κάνουν το χοντρό παιχνίδι, οι πολλοί όμως συμμετέχουν, άρα αναγνωρίζουν και αποδέχονται τους κανόνες. Το ίδιο συμβαίνει και με την εξουσία. Δεν την αποκτά κάποιος απλά επειδή αποφάσισε να είναι ο άρχοντας του βασιλείου. Πρέπει να τον αναγνωρίσουν ως τέτοιο κάποιοι άλλοι (γνωστοί και ως υπήκοοι). Υπήκοος είναι αυτός που υποτάσσεται στον «άρχοντα», υπήκοος όμως είναι κι αυτός που δέχεται να πληρώνει όλο και αυξανόμενα ποσά για τις ίδιες υπηρεσίες, επειδή έτσι αποφάσισαν κάποιοι CEO (ένα παράδειγμα της καθημερινότητας).
Το άπλυτο κορμί το πλένεις. Καθαρίζει. Η βρόμικη ψυχή πώς πλένεται;
  Απάντηση
#65
Το ρεαλισμό του Μαρξ δεν τον κρίνεις με τα σημερινά δεδομένα που τον έχουν ξεπεράσει αλλά με τα δεδομένα της εποχής του. Δεν τον αποκαλούσε τυχαία "γίγαντα" και "επαναστατικό ογκόλιθο" ο Μπακούνιν και μάλιστα μετά τις διαφωνίες τους (γράμματα στον Χέρτσεν). Φυσικά οι εξελίξεις τον ξεπέρασαν και τον ανέτρεψαν, χωρίς το διαλεκτικό υλισμό όμως ίσως δε θα είχαμε ερμηνεύσει ακόμα τη χαοτική φύση της πραγματικότητας. Άλλωστε το πρόταγμά του ήταν πολύ ρεαλιστικότερο και ελευθεριακότερο από αυτό του "αναρχικού" Προυντόν. Ας μην μπούμε στην ουσία, δεν υπάρχει λόγος.

Οι άνθρωποι που θα πραγματώσουν -αν πραγματώσουν- την όποια επανάσταση προς το καλύτερο αυτή τη στιγμή δεν έχουν την ηθική που περιγράφεις ή περιγράφω εγώ. Εχουν κάποια άλλη. Αν είναι να επαναστατήσουν μόνο οι ζηλωτές θα περιμένουμε για πολλές χιλιετίες ακόμα. Δε φιλοδοξώ να φτάσουν την ηθική μου, φιλοδοξώ να την ξεπεράσουν και να την ανατρέψουν. Να έρθει μια μέρα που να πούμε όλοι "ρε συ τι μαλακίες λέγαμε μέχρι χτες;" κι όχι να βγω και να πω "σας τάλεγα" μετά την καταστροφή.
Χαρακτηριστικό του πολεμιστή είναι ότι η αποτελεσματικοτητά του στη μάχη δεν επηρρεάζεται στο ελάχιστο από την αισιοδοξία η την απαισιοδοξία, την πίστη στη νίκη ή στην ήττα. Πολεμά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο κι αυτό αρκεί. Αρκεί μόνο για τον ίδιο. Για τους άλλους το ίδιο κάνει.
Δε μου λέει τίποτα να με λιβανίζουν σαν "αγνό επαναστάτη" σε 100 χρόνια οι κασιδιάρηδες του μέλλοντος όπως λιβανίζουν οι ουκρανοί φασίστες σήμερα το Μάχνο. Προτιμώ να μ'έχουν ξεχάσει ή ακόμα και μισήσει έχοντας βρεί κάτι πολύ πιό ελεύθερο μόνοι τους.
СМЕРТЬ НАСИПЬИКАМ ТРУДЯШИХСЯ
  Απάντηση
#66
Υπάρχουν κάποιες πρόσφατες έρευνες που δείχνουν ότι ο δείκτης νοημοσύνης του ανθρώπου μειώνεται συνεχώς, λόγο διατροφικών, κοινωνικών, περιβαλλοντικών, αλλαγών, εξαιτίας χημικών στοιχείων κλπ. Ως χρόνος έναρξης αυτής της κατάπτωσης προσδιορίζεται μετά το 1900 με συνεχή καθοδική πορεία.

Από κοινωνικής πλευράς εάν συλλογιστούμε ότι ιστορικά υπάρχει μια καθοδική πορεία των ηθικών και πνευματικών αξιών, με αντίστοιχη ανοδική των υλιστικών με κυρίαρχο το χρήμα, δεν είναι πολύ δύσκολο να αντιληφθούμε αυτήν την πορεία κατάπτωσης.

Εάν λάβουμε υπόψιν ότι άνθρωποι κοινωνικά ευαίσθητοι ανά τους αιώνες που πέρασαν, επέλεξαν συνειδητά να μην αφήσουν απογόνους σε ένα εχθρικό για αυτούς περιβάλλον, τότε αυτοί που πολλαπλασιάστηκαν και επικράτησαν είναι οι ίδιοι που ανταγωνίζονται ο ένας τον άλλον, ποιανού το εγώ θα επικρατήσει και θα επωφεληθεί περισσότερο.

Έτσι σε έναν ανταγωνιστικό κόσμο που το προσωπικό όφελος είναι η κύρια αξία, όπου την συνοδεύουν, η απληστία, η ζήλια και ο εγωκεντρισμός, τι μέλλον να προσδοκά το κάθε άτομο και η κοινωνία του;

Την μελλοντική του εξέλιξη μπορούν να την προβλέψουν επακριβώς, βάση των ιστορικών δεδομένων τα μαθηματικά και η στατιστική.

Δεν είναι τυχαίο όταν ο Δίας έδωσε στην Πανδώρα το κουτί, το μόνο που έμεινε μέσα αφού το άνοιξε, ήταν η ελπίδα.
  Απάντηση
#67
το οτι ο μαρξ μπορει να ειναι πιο ελευθεριακος απο τον προυντον (που ελεγε κατι ρατσιστικες βλακειες) δεν τον κανει και ελευθεριακο βεβαια...

οι ουκρανοι φασιστες λιβανιζουν τον μαχνο;;;; πως το καταφεραν αυτο; τι ειδους spin ειναι αυτο, δεν το πιανω...

ασυνορε απλως τα σκατα και οι φελλοι επιπλεουν, αυτο ειναι ολο ;)
  Απάντηση
#68
debianass, post: 28767, member: 1803 είπε κι ελάλησε:@ DarkGoth
Υπάρχουν emulators σε javascript που τρέχουν ρετρό λειτουργικά. Οι πιο γνωστοί είναι αυτοί που τρέχουν dos emulator και διάφορα παλιά games.
Ένα από αυτά το είχα λιώσει το '91 σε ένα pc που έτρεχε msdos 3.64* με ήρωα τον κόμη Δράκουλα. Είμαι σίγουρος ότι σαν δηλωμένος δρακουλιαρης που είσαι θα το λατρέψεις:
https://classicreload.com/night-hunter **
Υπάρχουν emulators amiga, apple2, menuette, minix, unix, linux, windows 3.1 κι ότι άλλο μπορείς να φανταστείς. Επιπλέον υπάρχουν remote desktop εφαρμογές που βγάζουν web interface και μπορείς να τους χρησιμοποιήσεις με τον ίδιο τρόπο.
υπαρχουν, αλλα εχουν το ιδιο καλη αποκριση και σταθεροτητα, με μια καθαρα desktop αντιστοιχη εφαρμογη σε c+ ας πουμε; παρε π.χ. το gnome-shell που ειναι σε javascript/css. λειτουργει. δεν λεω οτι δεν λειτουργει. αλλα σε σχεση με τα κλασσικα desktop, που δεν ειναι φτιαγμενα με web τεχνολογιες, ειναι αργο και βαρυ... πολυ... το βλεπω και εγω ο ιδιος, που το χρησιμοποιω καθημερινα. με τις μοντες που το εχω κανει παει μια χαρα πλεον (και παλι οχι τοσο καλα ομως, οπως ενα παραδοσιακο desktop), αλλα χωρις μοντες δεν την παλευει. αργο, ασταθες, βαρυ, με περιεργα τυχαια σπασιματα. και γιατι; «μοντερνιες»; με κλασσικο προγραμματισμο δεν μπορουσαν;

το web interface για τις remote desktop εφαρμογες, το ξερω. πολλα πραγματα ετσι δουλευουν οταν ειναι εξ'αποστασεως. αλλα βλεπεις μονο ενα web interface. η ιδια η εφαρμογη το backend ας πουμε, ειναι κλασσικη desktop εφαρμογη, που απλα τρεχει καπου αλλου (οπως τα cloudOS που ανεφερες). και παλι ομως βλεπεις οτι το web interface ειναι πολυ αργο και δυσκινητο, σε σχεση με την αποκριση που θα ειχες με αντιστοιχο κλασσικο desktop προγραμματακι remote access. δουλευουν και οι web, δεν λεει κανεις οτι δεν δουλευουν, αλλα ποσο καλα δουλευουν σε σχεση με μια καθαρα native εφαρμογη, γραμμενη σε καποια «desktop γλωσσα»;

παιχνιδακι με ηρωα τον δρακουλα; πως και φτιαξανε κατι τετοιο; συνηθως ο δρακουλας ειναι ο «κακος» και τον κυνηγας για να τον παλουκωσεις. οπως π.χ. στα παιχνιδια της σειρας ΚΘΟΥΛΟΥ (τουλαχιστον σε καναδυο αν θυμαμαι καλα, γιατι υπαρχουν αρκετα απ'οσο εχω δει), προσπαθεις να σκοτωσεις τον ΚΘΟΥΛΟΥ

debianass, post: 28767, member: 1803 είπε κι ελάλησε:Υπάρχουν επίσης desktops "στο σύννεφο" που κάνουν κυριολεκτικά τα πάντα. Παραδείγματα:
https://www.zeropc.com/
https://www.nomachine.com/
Το δεύτερο δε χρησιμοποιεί καν browser, έχει δικό του client. Τον έτρεξα σε jessie χωρίς πρόβλημα, όσα λέει τα κάνει.
Δεν ξέρουμε βέβαια αν κάνει και ορισμένα που δεν λέει.


τα cloud OS που λες τωρα, ειναι μεν ολη η επεξεργαστικη ισχυς remote, οποτε θεωρητικα κανουν τα παντα, αλλα παραμενουν cloudOS. ποτε δεν προκειται να εχουν την αποκριση ενος native desktop, γιατι εκτος απο το πιο αργο (σε σχεση με το native desktop) web interface, εχεις επιπλεον και το latency απο τη συνδεση ιντερνετς, αλλα και την περιορισμενη ταχυτητα της συνδεσης ιντερνετς. ποση ωρα σε παιρνει π.χ. να μεταφερεις ενα αρχειο σε εναν δευτερο local σκληρο (ακομα και σαπιο ide), και ποση ωρα θα σε παρει να ανεβασεις/κατεβασεις ακριβως το ιδιο αρχειο σε ενα cloudOS. ασε την πληρη απουσια ιδιωτικοτητας στα cloudOS (για το cloudOS, ο υπολογιστης σου ειναι ουσιαστικα ενα dumb terminal, τα παντα τα διαχειριζονται αυτοι. απο τους πορους που σε νοικιαζουν, μεχρι τα αρχεια σου. οτι θελουν μπορουν να κανουν χωρις να σε ρωτησουν καν, και χωρις να τους νοιαζει αν συμφωνεις)
ονομαζομαι DarkGoth, και ειμαι «καλα»( ; )... το OsArena με θεραπευσε... (goth=!ok {equals} EMO)...  Emo
  Απάντηση
#69
debianass, post: 28769, member: 1803 είπε κι ελάλησε:Οι άνθρωποι που θα πραγματώσουν -αν πραγματώσουν- την όποια επανάσταση προς το καλύτερο αυτή τη στιγμή δεν έχουν την ηθική που περιγράφεις ή περιγράφω εγώ. Εχουν κάποια άλλη.
Εδώ έχουμε «φιλοσοφική» διάσταση μεταξύ μας. Εσύ θέλεις/βλέπεις/περιμένεις/όπως θέλεις πες το επανάσταση, εγώ όμως επιθυμώ το αντίθετο.

Αν ως επανάσταση εννοούμε την ευθεία ρήξη με το οποιοδήποτε καθεστώς (πολιτικό, κοινωνικό κλπ.), θα προτιμούσα μικρότερες, ατομικές «επαναστάσεις». Να ξεκινάει ας πούμε η μέρα και να προσπαθούμε να την τελειώσουμε συνειδητά χωρίς να βλάψουμε κανέναν, είτε ενεργά είτε με την αδιαφορία μας. Κι ας έχουμε άλλου τύπου ηθική ή καθόλου ή ας την ονομάσουμε αλλιώς. Κάπως έτσι είναι για εμένα το «πολεμά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο κι αυτό αρκεί» που είπες. Η άλλη επανάσταση έχει στόχο να ανατρέψει όπως-όπως την παρούσα κατάσταση, γίνεται βεβιασμένα -ενίοτε και υποκινούμενη από υποσύνολο διαφορετικών συμφερόντων- και συνήθως χωρίς πραγματικά γενικευμένη συνειδητοποίηση και δεν εγγυάται ότι θα επέλθει το «καλύτερο». Αν όμως με κάποιο τρόπο αλλάξουμε συνείδηση ατομικά, οι μικρές ατομικές αλλαγές θα δημιουργήσουν μια μεγάλη συλλογική και το «καλύτερο» θα έρθει αβίαστα. Τα έχουμε ξαναπεί, είναι γνωστό το πώς και το γιατί οι περισσότερες επαναστάσεις καταλήγουν στο να επιφέρουν, αν όχι χειρότερο, ίδιο καθεστώς με διαφορετικό πρόσωπο.

Στην πραγματικότητα βέβαια δεν πιστεύω ότι θα συμβεί ποτέ αυτό που λέω, ούτε βέβαια και ότι θα γίνει κάποιου άλλου είδους επανάσταση. Απλά προσπαθώ να το εφαρμόζω, όχι φυσικά για να λέγομαι «ηθικός» ή κάτι τέτοιο αλλά απλά γιατί αυτό μου βγαίνει και γιατί έτσι μπορώ να υπάρχω μεταξύ των συνανθρώπων μου.
Το άπλυτο κορμί το πλένεις. Καθαρίζει. Η βρόμικη ψυχή πώς πλένεται;
  Απάντηση
#70
Ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα, τα καθορίζει.
Κάποιος που πιστεύει ότι μπορεί να επιτευχθεί η ατομική του απελευθέρωση ανεξάρτητα με την κοινωνική απελευθέρωση, μπορεί να απασχολείται με ατομικές επαναστάσεις. Οσοι πιστεύουν όμως ότι η ατομική ελευθερία είναι συνέπεια της κοινωνικής, ότι "όσο υπάρχουν φυλακές είμαστε όλοι φυλακισμένοι" κι ότι "η ελευθερία του ενός ξεκινά εκεί που ξεκινά και η ελευθερία του άλλου" δεν αρκούνται στην ατομική τους επανάσταση (χωρίς φυσικά να την αποκλείουν).
Προφανώς διαφωνούμε αλλά εκεί που εστιαζω περισσότερο (κι αυτό το έχουμε ξαναπεί) είναι τα κενά σε ότι αφορά τη διαλεκτική και τους νόμους της. Ένας από αυτούς είναι η αλληλεξάρτηση των πάντων, πράγμα που εξηγεί την αντίληψή μου για όσους θέλουν να την κατανοήσουν.
Κανένα καλύτερο δε μπορεί να έρθει αβίαστα γιατί το "κακό" υπερασπίζεται τα "κεκτημένα" του. Για να έρθει κάτι καλύτερο χρειάζεται φωτιά και μπούρμπερη σε ότι το εμποδίζει. Οτιδήποτε άλλο απλά δικαιολογεί την απραξία μας.
Ενας ασυνείδητος μπορεί να μην αντιληφθεί ποτέ την απραξία του, να ζήσει και να πεθάνει χωρίς καμιά σημασία. Οταν όμως αντιλαμβάνεσαι 5 πράγματα παραπάνω, η απραξία γίνεται ο προσωπικός σου δαίμονας.
Καλά ξεμπερδέματα....
СМЕРТЬ НАСИПЬИКАМ ТРУДЯШИХСЯ
  Απάντηση


Πάμε στο Forum:


Πλάσματα σουλατσάρουν στο νήμα: 1 Επισκέπτης(ες)