Ποια CPU και έκδοση Windows για παλιότερα παιχνίδια;
#1
Πριν κάποιους μήνες είχα κάνει μια αγορά, μια μεταχειρισμένη CPU στο παλιό κλασσικό socket 775. Αυτό λοιπόν παίρνει τους απλούς Pentium 4 (single core multithreaded), dual core η Core 2 duo, και τους Quad Core.

Βέβαια, αυτό δεν ισχύει για όλες τις μητρικές 775. Θα πρέπει να είναι σύγχρονες για να παίρνουν διπύρηνους και ειδικά τετραπύρηνους.

Εν τω μεταξύ, στην αγορά των μητρικών αυτών (στην Ελλάδα τουλάχιστον), πηγαίνουν στα 80-88 Ε, δύο μοντέλα που έχουν μείνει της Gigabyte και Asrock.
Αυτό, γιατί οι πωλήτριες εταιρίες ξέρουν πως ο αγοραστής στοχεύει στη φτηνή λύση,και θα την βγάλει με μεταχειρισμένο επεξεργαστή στα 20 Ε, οπότε σου λένε
«ας του βροντήξω την μητρική σε τιμή» ονομάζοντάς την «σπάνια».

Σε ερώτηση μου προς τον πωλητή, που ήταν έμπειρος, να προτιμήσω τον Core 2 Duo στα 3 Ghz η τον Core 2 Quad στα 2.6 GHz, μου έκανε με την σειρά του την 
Ερώτηση αν το μηχάνημα θα προορίζονταν για gaming η multitasking. Μου είπε πως στο gaming παίζει ρόλο η συχνότητα, ενώ στο multitasking οι πυρήνες. 

Σε μια έρευνα που έκανα όσον αφορά τη σύγκριση CPU με δύο πυρήνες, σε σύγκριση με CPU με 4 πυρήνες και στην απόδοση τους σε ορισμένα παιχνίδια,
σε άλλα videos οι επιδόσεις είναι περίπου οι ίδιες, ενώ σε μερικά, οι επεξεργαστές με 4 πυρήνες βγάζουν περισσότερα FPS (Frames per Second) σε συγκεκριμένα παιχνίδια. 

Σε συζητήσεις για το θέμα, υπάρχουν ολόκληρα κατεβατά σε κείμενα και πολύ μπλα μπλα, και ακτίθονται διαγράμματα δοκιμών. Εκεί, βλέπεις μεν ότι οι διπύρηνοι σε μεγαλύτερες συχνότητες τα καταφέρνουν εξίσου καλά με τους τετραπύρηνους σε χαμηλότερες. Έχουν μεγαλύτερη CPU usage (χρήση), αλλά λόγω της συχνότητας, τα αποτελέσματα είναι περίπου τα ίδια.

Εδώ, μπαίνει ένα άλλο πολύ σημαντικό θέμα:

Τα παλιότερα παιχνίδια (και δεν αναφέρομαι σε αρχαία όπως Quake, η Legend of Kyrandia), αλλά στα παιχνίδια θρύλους περιόδου 2000-2010 περίπου,
με παράδειγμα τα Oblivion, Far Cry, Sim City, Skyrim, Fallout, Crysis, εκμεταλλεύονται από έναν έως δύο πυρήνες το πολύ. Τα περισσότερα από αυτά μάλιστα μόνο έναν πυρήνα. Αυτό, μπορεί κανείς να το δει αν ανοίξει την διαχείρηση εργασιών στα Windows.

Πράγματι, εκεί θα δει πως παίζοντας Crysis ας πούμε, και σε συγκεκριμένη έκδοση των Windows, ο ένας πυρήνας απασχολείται στο μέγιστο, ενώ οι άλλοι όχι. Και εδώ απογοητεύεται, γιατί σου λέει «τι τους πήρα τους πυρήνες αφού δεν τους χρησιμοποιεί το παιχνίδι» ;

Οπότε, αν κάποιος σκοπεύει να παίξει τα παιχνίδια θρύλους «της δεκαετίας 2000», τι θα πρέπει να διαλέξει σε CPU για να έχει την καλύτερη απόδοση; Σημειώνεται πως όχι μόνο παλιά παιχνίδια δεν εκμεταλλεύονται πυρήνες, αλλά αν οι εκδόσεις των Windows είναι οι τελευταίες, όπως τα 10, πολλά από τα παιχνίδια μπορεί να μην παίζουν και καθόλου.

Τι γίνεται επίσης όσον αφορά τις εκδόσεις 32 bit και 64bit των Windows που προορίζονται για gaming; Εδώ, μπορούμε να πούμε πως τα παιχνίδια απευθύνονταν τότε κυρίως στους home χρήστες, που χρησιμοποιούσαν τις εκδόσεις 32 bit των Windows. Τα περισσότερα απευθύνονταν στα Windows XP Service Pack 2 32bit με Direct X 9.0. 

Οι εκδόσεις όμως των 32bit σε Windows 7, την πιο κοντινή έκδοση στα XP, είναι σήμερα πολύ προβληματικές. Ειδικά όσον αφορά τις αναβαθμίσεις (ενημερώσεις), και ακόμα βλέπουν μνήμη έως 3 Gb. Αν υπάρχουν 4 Gb εγκατεστημένα, οι 32bit εκδόσεις δεν τα βλέπουν (σε ρεαλιστικές εγκαταστάσεις).
Ένα άλλο θέμα που απασχολεί τους gamers, είναι το CPU throttling. Τι είναι αυτό;

Πρόκειται για την λειτουργία εξοικονόμησης ενέργειας, κατά την οποία ένας επεξεργαστής κατεβάζει συχνότητα αν δει πως δεν υπάρχουν ενεργές εφαρμογές με απαιτήσεις. Εδώ λοιπόν ο gamer, και με το δίκιο του, θέλει να κάνει την CPU να τρέχει στην μέγιστη συχνότητα, χωρίς να ανεβοκατεβάζει. Αυτό, επιτυγχανόταν στους μονοπύρηνους, που έτρεχαν σταθερά στα 3 GHz, αφού δεν διέθεταν καν την λειτουργία throttling. Στους διπύρηνους και τετραπύρηνους, με κάποια settings από το BIOS, γίνεται μια προσπάθεια να μένει η CPU στην μέγιστη συχνότητα, αλλά αυτά τα settings (σε δικά μου πειράματα) δεν πιάνουν, και επίσης δεν είναι καλό να τίθονται γιατί η CPU μπορεί να μην προστατεύεται σε τυχόν υπερθέρμανση.

Άλλα settings είναι μέσω της διαχείρισης ενέργειας στα Windows, όπου αν θέσουμε πάλι πως το ελάχιστο λειτουργίας της CPU θα είναι το 100%, ναι μεν το throttling δεν σταματάει να συμβαίνει, αλλά γίνεται σε μεγαλύτερες συχνότητες «ταβανιού».

Αναρωτιούνται λοιπόν οι παιχνιδάδες, ποια είναι η χρυσή τομή, και πως πρέπει να φτιάξουν ένα Windows PC για “τα παιχνίδια της δεκαετίας 2000»;
Από πολλές εγκαταστάσεις και δοκιμές που έκανα, κατέληξα σε μερικά συμπεράσματα:

1. Τα Windows 10 είναι εντελώς ακατάλληλα. Έχουν μεγάλη ασυμβατότητα σε παλιότερα παιχνίδια. Πολλά δεν παίζουν καν, η δεν εγκαθίστανται.

2. Τα Windows 7 ναι μεν έχουν ομαλό παίξιμο και μεγάλη συμβατότητα, αλλά είναι πολύ προβληματικά σε ενημερώσεις, και μετά από ενημερώσεις γίνονται αργά σαν λειτουργικό σύστημα. 

3. Τα 64 bit είναι προτιμητέα σε κάθε περίπτωση. Αν και πολλά παιχνίδια προορίζονταν για τα 32bit, παίζουν καλά και κανονικά σε εκδόσεις των 64.
Το πιο σημαντικό είναι πως μπορούμε να δούμε μνήμη πάνω από τα 3 Gb, ενώ στην περίπτωση των 32bit, χάνουμε 1 Gb στα 4 Gb. Για να μην πούμε για την περίπτωση των 8 Gb, εκεί βλέπουμε μόνο 3 και χάνουμε 5 Gb.

4. Η καλύτερη λύση είναι τα Windows 8.1 στα 64bit. Οι ενημερώσεις είναι ομαλές, ελεγχόμενες από εμάς, υπάρχει ενσωματωμένο antivirus (Windows defender).

Όσον αφορά τους επεξεργαστές:

1. Οι παλιοί single core multithreaded στα 3 GHz είναι πολύ καλή λύση, ειδικά αν καταφέρουμε και τους κάνουμε ασφαλές overclocking σε μια συχνότητα από 3.6 GHz έως 4 GHz. Είναι οι πιο συμβατές CPU στα παιχνίδια «εποχής».

2. Οι dual core (Core 2 Duo), δείχνουν να είναι επίσης πολύ καλοί σε μεγάλες συχνότητες (στα 3 GHz), αν καταφέρουμε overclocking θα είναι επίσης καλό. Σε πολλά παιχνίδια, και οι δύο πυρήνες εκμεταλλεύονται.

3. Σε Quad core, όσο μπορούμε να αγοράσουμε με μεγαλύτερη συχνότητα,
Πλησιάζοντας τα 3 GHz, βλέποντας και την απόδοση προς τιμή. Η χρυσή τομή πάει στα 2.8 GHz, αφού στα 3 GHz οι τιμές είναι πιο ψηλές λόγω συχνότητας. Αν καταφέρουμε ασφαλές overclocking θα είναι καλό. Εδώ, είμαστε πολύ «μέσα» σε παιχνίδια «συνόρου δεκαετίας» (δηλαδή 2010 και μετά) που μπορεί να εκμεταλλεύονται 4 πυρήνες.

4. Η επιλογή Dual Core μεγαλύτερη συχνότητας vs. Quad core μικρότερης, παραμένει ερωτηματικό. Παίζει ρόλο και το τι παιχνίδι παίζει. Η απάντηση είναι δύσκολη. Το να πάρει κανείς τον Quad Core σκεπτόμενος «θα είμαι σίγουρα μέσα, ενώ με τον Core 2 Duo που ξέρεις» είναι αμφιλεγόμενη. 

Τελικά μας συμφέρει η παλιούρα, η κάτι σε νεότερο;

Αν κάνεις μια σύνθεση παλιούρας, θα δώσεις περίπου τα παρακάτω:

Μητρική 775 στα 85 Ε
Επεξεργαστή μεταχειρισμένο Dual core / Quad core στα 20 E 
Μνήμη DDR 3 στα 1066 / 1333 MHz, 2Χ2Gb στα 24 Ε.
Κάρτα γραφικών μια R7 στα 110 Ε
Σύνολο: 239 Ε.

Σύγχρονη σύνθεση:
Επεξεργαστής: Athlon 220GE 2 πυρήνων στα 3.4 GHz με ενσωματωμένη Radeon Vega 3 GPU στα 69 Ε.
Μητρική AM4 φτηνή, στα 50 Ε.
Μνήμη DDR 4 2Χ4 Gb στα 40 Ε.
Κάρτα γραφικών: Όχι, έχεις την Vega 3 ενσωματωμένη.
Σύνολο: 159 Ε.

Δηλαδή πάμε στα 160 Ε με την Vega 3, που είναι ανώτερη από R7 (υποτίθεται), και με μνήμη που τρέχει στα 2400 MHz.

Συνεπώς συμφέρει καλύτερα η σύγχρονη σύνθεση με τις ελάχιστες προδιαγραφές ΕΚΤΟΣ αν στην σύσθεση παλιατσαρίας έχουμε ήδη παλιά κομμάτια
όπως την CPU η παλιότερη κάρτα γραφικών και τις μνήμες ήδη στην κατοχή μας. Εδώ, θα αγοράσουμε μόνο την μητρική.
  Απάντηση


Ίσως Σχετικά Νήματα...
Νήμα Άτομο Απαντήσεις Βλεφαριάσματα Τελευταία Ανάρτηση
  Παιχνιδια windows στο linux stoiximan 3 2.094 20.01.2017 18:18
Τελευταία Ανάρτηση: mikeius666p
  One Late Night ! Ένα παιχνίδια για windows,mac,linux Χρήστος 3 1.301 18.02.2013 19:50
Τελευταία Ανάρτηση: ekkli

Πάμε στο Forum:


Πλάσματα σουλατσάρουν στο νήμα: 1 Επισκέπτης(ες)